کاملترین بیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو
(۱۹۸۵/۰۲/۰۵ – ناشناس)

کریستیانو رونالدو
فوتبالیست پرتغالی
یکی از بهترین بازیکنان جهان.
اولین بازی ورزشی: ۱۴ اوت ۲۰۰۲ (Sporting C. P.)

پست: حمله

شماره: ۷

والدین: ماریا دولورس دوس سانتوس و خوزه دینیس آویرو

زوج: ایرینا شایک (۲۰۱۰-۲۰۱۵)، جورجینا رودریگز (۲۰۱۶)

فرزندان: آلانا مارتینا دوس سانتوس آویرو، اوا ماریا دوس سانتوس، کریستیانو رونالدو جونیور، متئو رونالدو

نام: کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو

قد: ۱.۸۵ متر

رونالدو تیم النصر
کریستیانو رونالدو در ۵ فوریه ۱۹۸۵ در سانتو آنتونیو، محله ای در فونچال، جزیره مادیرا، پرتغال به دنیا آمد.

خانواده
کوچکترین پسر ماریا دولورس دوس سانتوس و باغبان شهرداری خوزه دینیس آویرو، که او را با نام رونالدو در ادای احترام به سیاستمدار و بازیگر آمریکایی رونالد ریگان غسل داد.

او یک برادر بزرگتر به نام هوگو و دو خواهر بزرگتر به نام های الما و لیلیانا کاتیا داشت. مادربزرگ او ایزابل دا پیده اهل کیپ ورد بود.

خانواده او ریشه های کاتولیک محکمی دارند و رونالدو اظهار داشت که آنها در فقر زندگی می کردند و مجبور بودند با برادر و خواهرانش یک اتاق مشترک داشته باشند.

هنوز به یاد دارم که معلمم به من گفت که فوتبال برای خوردن کافی نیست.
کریستیانو رونالدو
در بین همکلاسی هایش بسیار محبوب بود، اما به دلیل بی احترامی به معلم، به دلیل پرتاب صندلی به سمت معلم از مدرسه اخراج شد.

افتخارات رونالدو

بازیکن فوتبال
او در یک محله طبقه کارگر بزرگ شد و در ده سالگی توسط اسپورتینگ لیسبون کشف شد. کریستیانو رونالدو در آن زمان برای اندورینیا ساده بازی می کرد، باشگاهی از زادگاهش فونچال و جایی که پدرش به عنوان یک بازیکن لباس کار می کرد. چهار سال بعد، او با مادرش به توافق رسید که خودش را منحصراً وقف فوتبال کند.

سپس رونالدو به ناسیونال رفت و شش ماه بعد حق کریستیانو را انتقال داد. در سال ۲۰۰۱، مربی تیم اول، لازلو بولونی رومانیایی، از او می خواست اولین بازی خود را در همان سال انجام دهد، اما آزمایشی به دلیل اینکه او به اندازه کافی آموزش ندیده بود، مخالفت کرد. یک سال بعد او اولین بازی خود را در پیش نمایش لیگ قهرمانان مقابل اینتر انجام داد.

تیم ملی پرتغال
در تیم پرتغال، کریستیانو رونالدو به همراه کوارشما، هلدر پستیگا و هوگو ویانا در تیم زیر ۲۱ سال در خط حمله حضور داشتند و انگلیس را شکست دادند. در ژوئن او ستاره تیم زیر ۲۰ سال بود که در مسابقات معتبر تولون قهرمان شد و در فینال ۳-۱ ایتالیا را شکست داد. فیلیپه اسکولاری اولین بازی خود را با تیم بزرگسالان در ۲۰ اوت ۲۰۰۳ مقابل قزاقستان انجام داد و در هجده سالگی جایگزین لوئیس فیگو، یکی از بت های او شد.

در ۸ سپتامبر ۲۰۲۰، او اولین بازیکن اروپایی در تاریخ فوتبال تیم ملی شد که ۱۰۰ گل به ثمر رساند.

منچستریونایتد F.C.
بارسا و یووه او را می خواستند، اگرچه سرانجام این منچستر بود که در تابستان ۲۰۰۳ با پرداخت مبلغ ۱۷.۵ میلیون یورو او را به خدمت گرفت. کریستیانو ۶ فصل در این باشگاه ماند و ۳ لیگ برتر، ۱ جام اروپا و ۱ جام باشگاه های جهان را به دست آورد.

شناخت
یکی از بهترین فوتبالیست های جهان و یکی از محبوب ترین ورزشکاران محسوب می شود. رونالدو با دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و همچنین بهترین ورزشکار پرتغال مفتخر شد. در فصل ۰۸-۲۰۰۷ او کفش طلا، توپ طلا و بازیکن جهانی فیفا را در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

رئال مادرید F.C
در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹، منچستریونایتد پیشنهاد ۹۳.۹ میلیون یورویی رئال مادرید را پذیرفت. انتقال کریستیانو رونالدو در ۲۶ ژوئن قطعی شد و تبدیل به گران ترین انتقال تاریخ فوتبال شد. در ۶ جولای در استادیوم سانتیاگو برنابئو در حضور ۸۰۰۰۰ نفر ارائه شد. او اولین بازی خود را در ۲۱ جولای با پیروزی ۱-۰ مقابل شامروک روورز انجام داد.

اولین گل او یک هفته پس از یک پنالتی در پیروزی ۴-۲ مادرید مقابل LDU Quito به ثمر رسید. در ۲۹ آگوست، او اولین بازی خود را در لیگ با گلی مقابل دپورتیوو لاکرونیا انجام داد که آنها ۳-۲ پیروز شدند. در ۱۵ سپتامبر، او دو ضربه ایستگاهی را در پیروزی ۵-۲ مقابل زوریخ به ثمر رساند که اولین گل او در لیگ قهرمانان برای رئال بود. پس از به ثمر رساندن یک گل دیگر در یک بازی لیگ مقابل ویارئال، او اولین بازیکن باشگاه شد که در چهار بازی اول خود گلزنی می کند.

خوشحالی گل رونالدو
او با رئال مادرید قهرمان کوپا دل ری در سال ۲۰۱۱، لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و سوپرکاپ اسپانیا در سال ۲۰۱۲ شد. او با تیم ملی فوتبال پرتغال به نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۴ پرتغال و مقام چهارم جهان دست یافت. جام ۲۰۰۶ در آلمان.

او در چهارمین فصل متوالی خود با رئال مادرید قهرمان کوپا د اعلیحضرت پادشاه شد. لیگ قهرمانان؛ یک سوپرکاپ و جام باشگاه های جهان فیفا در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید، او اولین بازیکن تاریخ شد که در دو فینال جام ملت های اروپا برای دو تیم مختلف گلزنی می کند. رئال دهمین قهرمانی خود در جام ملت های اروپا را به دست آورد.

تمایزات
کریستیانو دومین توپ طلای خود را در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۴ پس از مسی و ریبری پس از یک سال دیدنی ۲۰۱۳ با ۶۹ گل و یک پلی آف عالی برای جام جهانی با پرتغال به دست آورد.

۱۲ ژانویه ۲۰۱۵، او سومین توپ طلای خود را با کسب ۳۷.۶۶ درصد آرا، بیش از دو برابر حمایت مسی (۱۵.۷۶ درصد) به دست آورد. در ۱۳ اکتبر، او چهارمین کفش طلای خود را دریافت کرد و تبدیل به بازیکنی شد که بیشترین بار آن را دریافت کرد، سه بار آخر با رئال مادرید.

او یازدهمین جام اروپایی رئال مادرید را پس از شکست دادن اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، به ثمر رساند و گل نهایی را به ثمر رساند. او با تیم پرتغالی پس از شکست دادن فرانسه در فینال در پاریس، قهرمان جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ شد. او مجبور شد در نیمه اول بازی مصدوم شود، اما در نهایت به عنوان کاپیتان تیم جام را بالای سر برد و پس از به ثمر رساندن سه گل و دادن سه پاس گل، به عنوان کفش نقره ای مسابقات معرفی شد.

در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶، او چهارمین توپ طلای خود را از آن خود کرد. در روز دوشنبه ۹ ژانویه ۲۰۱۷، در جشنی که در استودیو TPC (مرکز فناوری و تولید) زوریخ برگزار شد، جایزه بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۶ توسط فیفا به او اهدا شد.

در ۲۱ مه ۲۰۱۷، پنج سال پس از پیروزی در آخرین بازی، رئال مادرید قهرمان شد، سی و سومین لیگ خود و اولین قهرمانی زین الدین زیدان به عنوان مربی را به دست آورد و با گل های کریستیانو رونالدو و کریم بنزما در لاروزالدا در برابر یک لیگ برتر به پایان رسید. مالاگا که هرگز حدس و گمان نمی زد (۰-۲).

در ۳ ژوئن ۲۰۱۷، رئال مادرید دوازدهمین جام خود در لیگ قهرمانان اروپا را پس از شکست ۴-۱ یوونتوس در استادیوم میلنیوم در کاردیف، با دو گل کریستیانو رونالدو، یکی از کازمیرو و دیگری از مارکو آسنسیو، به دست آورد. ماریو مانژوکیچ گل یووه را به ثمر رساند.

سرخپوشان با هدایت زین الدین زیدان از روی نیمکت، در ۲۶ می ۲۰۱۸، پس از شکست دادن یک تیم لیورپول در فینال که ۳-۱ شکست خورد، اسطوره خود را در لیگ قهرمانان گسترش دادند. سیزدهمین عنوان قهرمانی اروپا که رئال مادرید را با سومین لیگ قهرمانان متوالی و چهارمین در پنج سال اخیر به عنوان تیم هژمونیک دهه ثابت می کند.

در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۷، کریستیانو رونالدو برنده جایزه بهترین سال ۲۰۱۷ شد و برای دومین سال متوالی مسی و نیمار را شکست داد. زیدان سرمربی رئال مادرید برنده جایزه بهترین مربی شد.

به کریستیانو رونالدو در ۷ دسامبر ۲۰۱۷ توپ طلای جدید اهدا شد. مهاجم پرتغالی برای پنجمین بار در دوران حرفه ای خود جایزه معتبر مجله فرانس فوتبال را در مراسمی که در مقابل برج ایفل پاریس برگزار شد به دست آورد و به این ترتیب برابری کرد. لئو مسی که هر دو دو فوتبالیستی در تاریخ هستند که تا به امروز بیشترین بار این جام را کسب کرده اند، علاوه بر این دومین سال متوالی است که رونالدو موفق به کسب این جام شده است، پس از آن که در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز موفق به کسب این جام شده است.

دوران حضور او در رئال مادرید در ۱۰ جولای ۲۰۱۸ به پایان رسید. مهاجم پرتغالی ۳۳ ساله پس از ۹ فصل از باشگاه سرخپوشان خداحافظی کرد. او در جولای ۲۰۰۹ وارد این کشور شد و در جولای ۲۰۱۸ با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو راهی ایتالیا شد تا پیراهن یوونتوس را بر تن کند.

به این ترتیب داستانی با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی با پیراهن مادریدی به پایان رسید و به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم مادریدی به پایان رسید و همچنین دو لیگ، دو کوپا دل ری، دو سوپرکاپ اسپانیا، چهار لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. سه سوپرکاپ اسپانیا، اروپا و سه جام جهانی، در مجموع ۱۶ عنوان قهرمانی.

رونالدو تیم ملی پرتغال

یوونتوس اف سی
در ۲۰ آوریل ۲۰۱۹، یوونتوس تورین با پیروزی ۲-۱ مقابل فیورنتینا، سی و پنجمین عنوان قهرمانی ایتالیا، هشتمین قهرمانی متوالی و اولین قهرمانی کریستیانو رونالدو پرتغالی را از آن خود کرد.

کریستیانو در سه فصل حضورش در یووه، دو لیگ، یک جام ایتالیا و یک سوپرکاپ ایتالیا را برد و در ۱۳۴ بازی ۱۰۱ گل به ثمر رساند.

منچستر یونایتد
در آگوست ۲۰۲۱، اعلام شد که گلزن پرتغالی، که سیتی نیز به او علاقه مند بود، یوونتوس را ترک می کند و به منچستریونایتد باز می گردد، باشگاهی که با آن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۸ شد. این قرارداد CR7 را به مدت دو فصل به یونایتد متصل می کند. باشگاه انگلیسی مبلغ ۱۵ میلیون یورو به یوونتوس به اضافه هشت میلیون به صورت متغیر می پردازد که مجموعاً مبلغی است که این شرکت ایتالیایی برای استهلاک ۱۲۷ میلیون یورویی که در تابستان ۲۰۱۸ به رئال مادرید پرداخت کرده بود، می شود.

النصر
باشگاه النصر عربستان سعودی روز جمعه ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ پس از قطع رابطه این بازیکن پرتغالی با منچستریونایتد در جام جهانی قطر، رسماً از قرارداد کریستیانو برای دو فصل آینده خبر داد. النصر یکی از بهترین تیم های عربستان سعودی در چند نوبت موفق شد قهرمان لیگ این کشور شود.

زوج ها و بچه ها
او در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰، پس از تولد پسری به نام کریستیانو، پدر شد و خانواده او را کریستیانیو نامیدند. این بازیکن فوتبال که در ایالات متحده متولد شده است، بدون فاش کردن هویت مادر، اعلام کرد که حضانت او را بر عهده دارد. او با مدل ها ارتباط داشت

آلیس گودوین انگلیسی و جما اتکینسون.

من نمی خواهم جوان بمیرم.
کریستیانو رونالدو
در سال ۲۰۱۰، او با مدل روسی ایرینا شایک آشنا شد که طبق گزارش ها از طریق کمپین های آرمانی اکسچنج با او آشنا شد. این زوج در ژانویه ۲۰۱۵ به رابطه خود پایان دادند. رونالدو همچنین با لوسیا ویلون، روزنامه نگار تلویزیون اسپانیایی ارتباط داشت.

درست مانند هفت سال قبل برای اعلام آمدن اولین فرزندش به دنیا، کریستیانو از شبکه های اجتماعی استفاده کرد تا پدر بودن خود را از یک پسر و یک دختر (اوا و متئو) از طریق مادر جایگزین، که باید در هشتم به دنیا می آمد، تایید کند. ژوئن ۲۰۱۷ در ایالات متحده.

جورجینا رودریگز در کلینیک کویرون در پوزوئلو، آلانا مارتینا، اولین دخترش با کریستیانو رونالدو را در یک زایمان برنامه ریزی شده در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷ به دنیا آورد. زایمان بسیار خوب انجام شد و همانطور که خود بازیکن از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد.

در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام شد که او دوباره پدر دوقلو خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۲، تولد دومین دختر و مرگ دوقلوی او علنی شد.

اتهامات
پدرش در سپتامبر ۲۰۰۵ در سن پنجاه و دو سالگی، زمانی که رونالدو بیست ساله بود، بر اثر بیماری کبدی ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت. در اکتبر ۲۰۰۵، یک ماه پس از مرگ پدرش، او به ظن تجاوز به زن در هتلی در لندن دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شد. رونالدو این اتهامات را رد کرد و این اتهامات توسط اسکاتلندیارد در نوامبر ۲۰۰۵ به دلیل “شواهد ناکافی” رد شد.

در سال ۲۰۱۷، این بازیکن متهم به فرار تقلبی تقریباً ۱۵ میلیون یورویی مالیاتی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ شد. در ژوئن ۲۰۱۸، دو سال حبس تعلیقی و ۱۸.۸ میلیون یورو جریمه نقدی دریافت کرد که در نهایت به ۱۶.۸ میلیون یورو کاهش یافت. پس از توافق با مقامات اسپانیایی. او می‌توانست حکم را به‌صورت مشروط و بدون حبس بگذراند تا زمانی که دوباره مرتکب جرم نشده باشد.
خلاصه
یکی از موفق ترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال که در برخی از معتبرترین باشگاه های جهان مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس بازی کرد. او نماینده کشورش بود و با تیم ملی پرتغال، تیمی که کاپیتان آن شد، بهترین گلزن تاریخ بود. او عناوین و جوایز انفرادی متعددی را در طول دوران حرفه‌ای خود به دست آورد، از جمله افتخارات دیگری که پنج بار توپ طلا، پنج جایزه فیفا برای بهترین بازیکن جهان و چهار کفش طلا دریافت کرد.

توپ طلا رونالدو

آیا میدانستید…
این بازیکن موزه ای در فونچال دارد که به زندگی، حرفه، عکس ها، غنائم و جوایزی که در طول سال ها به دست آورده است اختصاص داده شده است.

مسیر حرکت
باشگاه ها

اسپورتینگ سی پی.
۲۰۰۲-۲۰۰۳

منچستریونایتد F.C.
۲۰۰۳-۲۰۰۹

باشگاه رئال مادرید
۲۰۰۹-۲۰۱۸

یوونتوس تورین
۲۰۱۸-۲۰۲۱

منچستریونایتد F.C.
۲۰۲۱-۲۰۲۳

النصر ف. ج ۲۰۲۲-۲۰۲۳

پالمارس

مسابقات قهرمانی کشور

لیگ پرتغال – اسپورتینگ سی پی – ۲۰۰۲
جام حذفی پرتغال – اسپورتینگ سی پی – ۲۰۰۲
سوپر جام پرتغال – اسپورتینگ سی پی – ۲۰۰۲
جام حذفی – منچستریونایتد F.C. – 2004
جام لیگ فوتبال – منچستریونایتد F.C.2006
لیگ برتر – منچستریونایتد F.C. – 2007
Community Shield – منچستریونایتد F.C. – 2007
لیگ برتر – منچستریونایتد F.C. – 2008
جام لیگ فوتبال – منچستریونایتد F. C. – 2009
لیگ برتر – منچستریونایتد F.C. – 2009
کوپا دل ری – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۱
لیگ اسپانیا – رئال مادرید C. F. – 2012
سوپر جام اسپانیا – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۲
جام پادشاهی اعلیحضرت – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۴
لیگ اسپانیا دسته اول اسپانیا – رئال مادرید سی اف – اسپانیا – ۲۰۱۷
سوپر جام اسپانیا – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۷
سوپرجام دی لگا – یوونتوس اف سی – ایتالیا – ۲۰۱۸
سری آ – یوونتوس اف سی – ایتالیا – ۲۰۱۸-۱۹
سری آ – یوونتوس اف سی – ایتالیا – ۲۰-۲۰۱۹
سوپرجام دی لگا – یوونتوس اف سی – ایتالیا – ۲۰۲۰
کوپا ایتالیا – یوونتوس اف سی – ۲۰۲۰-۲۱

مسابقات بین المللی

لیگ قهرمانان اروپا – منچستریونایتد F. C. – روسیه – ۲۰۰۸
جام باشگاه های جهان – منچستریونایتد F. C. – ژاپن – ۲۰۰۸
لیگ قهرمانان اروپا – رئال مادرید C.F. – 2014
سوپر جام یوفا – رئال مادرید C.F. – 2014
جام باشگاه های جهان فوتبال – رئال مادرید C.F. – 2014
لیگ قهرمانان اروپا – رئال مادرید C.F. – 2016
یوفا یورو – تیم ملی پرتغال – پرتغال ۲۰۱۶
جام باشگاه های جهان – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۶
لیگ قهرمانان اروپا – رئال مادرید C.F. – 2017
سوپر جام اروپا – رئال مادرید سی اف – ۲۰۱۷
جام باشگاه های جهان فوتبال – رئال مادرید C.F. – 2017
لیگ قهرمانان اروپا – رئال مادرید C.F. – 2018
لیگ ملت ها – تیم ملی پرتغال – ۲۰۱۸-۱۹

مقاله: بیوگرافی کریستیانو رونالدو
نویسنده: ویکتور مورنو، ماریا ای. رامیرز، کریستین د لا اولیوا، استرلا مورنو و دیگران

Check Also

سردار آزمون بایر لورکوزن

بیوگرافی سردار آزمون ستاره فوتبال ایران +حواشی

شرح مختصر سردار آزمون Iranian Football Player نام انگلیسی : Sardar Azmoun متولد : ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *