گوشی iPhone 15 و iPhone 15 Plus

خبر آمدن چهار سری جدید آیفون، منتشر شده و تمامی طرفداران اپل را حسابی خوشحال و شگفت زده کرده است. آیفون ۱۵ در چهار مدل ۱۵، ۱۵ پرو، ۱۵ پلاس و ۱۵ پرومکس راهی بازار خواهد شد و تغییراتی در رنگ‌بندی و مشخصات فنی آن‌ها ایجاد شده که کارايی بیشتری برای کاربر داشته باشد. بنابراین همانطور که انتظار می‌رود با یکی از بهترین گوشی های بازار طرف هستیم و همانطور که انتظار می‌رود باید انتظار داشته باشیم که قیمت بهترین گوشی دنیا نیز برای ما کم نباشد!

خانه به دوش – گوشی آیفون ۱۵ دارای ۱۷۱ گرم وزن است و دو سیم کارته است. اپل برای نمایشگر آن از Super Retinam XDR OLEd با پشتیبانی از دالبی ویژن استفاده کرده که دارای نهایت روشنایی تا ۲۰۰۰ نیت است. همچنین، این گوشی سیستم عامل iOS 17 استفاده می کند و پردازنده‌های اختصاصی Apple A16 که پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای است و Apple GPU، نقش قلب تپنده جدیدترین گوشی بازار را بر عهده دارند. این گوشی از دوربین دو گانه‌ بهره می‌برد. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین دوم، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید است. دوربین جلو نیز یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید است که دارای سنسورهای تشخیص عمق و بیومتریک است. دیگر تغییر بزرگی که اپل برای آیفون ۱۵ در نظر گرفته، استفاده از پورت USB-C به عنوان درگاه شارژ است تا به راحتی بتوانید با شارژرهای Type C گوشی خود را شارژ کند. باتری گوشی نیز یک باتری ۳۳۴۹ میلی آمپر ساعتی است که که بیش از نیمی از آن در طی سی دقیقه شارژ می‌شود. این گوشی، گواهی IP68 دارد و نسبت به آب تا سی دقیقه مقاومت دارد.

آیفون ۱۵ پلاس نیز با تغییرات اندکی نسبت به آیفون ۱۵ منتشر شده است. ۱۵ پلاس، کمی وزن بالاتری دارد و ۲۰۱ گرم است. همچنین نمایشگر آن به جای ۶.۱ اینچ، ۶.۷ اینچ می‌باشد بنابراین کسانی که گوشی بزرگتری می‌پسندند، بهتر است این گزینه را انتخاب کنند. رزولوشن آن نیز، ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل می‌باشد. باتری این گوشی خوب نیز دارای ظرفیت ۴۳۸۳ میلی آمپر ساعت است. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در دیگر مشخصات یکسان هستند.

گوشی iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max

 

دو مدل دیگر از سری ۱۵ آیفون، همانطور که در عکس بهترین گوشی جهان مشاهده می‌کنید، مدل‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس هستند. این دو مدل، تکمیل‌تر از مدل‌های پیش هستند.

آبفون 15 پرومکس

مدل پرو، دارای ۱۸۷ گرم وزن است و بخش جلو و پشتی آن از لایه محافظ کورنینگ گلس برخوردار است. این نسخه نیز دو سیم کارت می‌خورد و به لطفا گواهی IP68، نسبت به آب تا سی دقیقه مقاومت دارد. اپل از نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED استفاده کرده که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است و نهایت روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. اندازه نمایشگر ۶.۱ اینچ است و ۸۸ درصد بخش جلوی گوشی به آن اختصاص دارد. رزولوشن آن نیز برابر با ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل می‌رسد. این گوشی نیز از سیستم عامل iOS 17 استفاده می‌کند و پردازنده‌ی مرکزی آن Apple A17 pro است. پردازنده گرافیکی آن نیز پردازنده ۶ هسته‌ای Apple GPU است. در بخش پشتی برخلاف دو مدل پیشین سه دوربین را شاهد هستیم. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید است. دوربین دوم یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو است و سومین دوربین، یک حسگر اولترا واید با لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسل می‌باشد و لنز واید ۲۳ میلی متری دارد. این مدل نیز به پورت USB-C برای شارژ مجهز شده است و یک باتری ۳۲۷۴ میلی آمپر ساعتی دارد که تا سی دقیقه، نیمی از شارژ آن تامین می‌شود.

مدل پرو مکس آیفون نیز با اختلاف اندکی نسبت به مدل پرو عرضه شده. برای مثال، وزن این مدل ۲۲۱ گرم است و از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد که وضوح تصویر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل دارد. همچنین، باتری‌ای که اپل برای آن در نظر گرفته است ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت است. در دیگر مشخصات، هر دو مدل مشابه یکدیگر هستند. همچنین، ماژول دوربین در مدل پرو مکس کمی کوچکتر از مدل پرو است.

اپل، همچنین شکل ناچ دوربین را اندکی تغییر داده و سراغ داینامیک آیلند رفته است. بنابراین به شکل مجزایی از بدنه، در بخش بالایی نمایشگر قرار گرفته است.

Check Also

سامسونگ s24

همه چیز در مورد سامسونگ گلکسی اس ۲۴

خانه به دوش – سرویس گوشی – انتظار و هیجان به طور مداوم افزایش یافته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *