طرز تهیه قهوه

ایده آل در صبح، به عنوان یک غذای بعد از ظهر، یا در کنار یک دسر شیرین، زمان بدی برای استراحت قهوه وجود ندارد!

قهوه با کیفیت

خانه به دوش – اولین کاری که در صبح انجام می‌شود، به‌عنوان یک مهمانی در ظهر، یا بستن عصرانه در کنار یک دسر شیرین، هرگز زمان بدی برای یک استراحت قهوه وجود ندارد. ما شما را از طریق بهترین راه برای دم کردن قهوه راهنمایی می کنیم تا بتوانید دیگ بعدی را شروع کنید!
طرز تهیه قهوه
آنچه برای دم کردن قهوه در قابلمه نیاز دارید:

برای دم کردن قهوه عالی نیازی به مقدار زیادی نیست. در واقع، این فقط به سه چیز نیاز دارد:

آب فیلتر شده: هرچه ناخالصی های کمتری در آب وجود داشته باشد، رقابت برای طعم واقعی قهوه کمتر می شود.
نسبت های صحیح: صرف نظر از نوع دستگاه، از دو قاشق غذاخوری تفاله به ازای هر هشت اونس آب استفاده کنید و سپس از آنجا به سلیقه خود تنظیم کنید.
آسیاب صحیح: با دستگاه متفاوت است، اما به طور کلی هر چه زمان بیشتری را تفاله های قهوه در تماس با آب بگذرانند، آسیاب می شود – و بالعکس. درباره نحوه آسیاب کردن دانه های قهوه برای مطابقت با نوع قهوه ای که درست می کنید بیشتر بیاموزید.

مراحل اولیه برای تهیه قهوه کامل:

در اینجا مراحل اساسی برای تهیه قهوه آمده است – با فرض اینکه آن را با دستگاه قهوه ساز خودکار درست نمی کنید (در این صورت، دستورالعمل های سازنده را دنبال می کنید):

سبد قهوه ساز خود را با فیلتر بپوشانید. دانه های قهوه را به اندازه آسیاب متوسط یا متوسط خرد کنید. آب صاف شده را بجوشانید، سپس بگذارید یک دقیقه بماند.
به اندازه کافی آب داخل فیلتر بریزید تا کاملا خیس شود و اجازه دهید داخل فنجان یا قهوه جوش شما تخلیه شود. آب را دور بریزید.
قهوه آسیاب شده را در فیلتر مرطوب اندازه گیری کنید. به اندازه ای آب بریزید که دانه های آسیاب شده خیس شود و در فنجان یا قهوه جوش آبکش کنید، سپس بقیه آب را در آن بریزید.

اگر به شدت هیجان زده هستید، شاید قهوه سرد مربای شما باشد. طرز تهیه قهوه سرد را ببینید.
مستقیماً بالای شات فنجان قهوه
Anton Eine / EyeEm / Getty Images
بهترین قهوه ساز چیست؟

ترجیحات شخصی در مورد قهوه سازها حاکم است. هیچ روش دم کردن واحدی لزوما بهتر از دیگری نیست. هر قهوه ساز به سادگی عملکرد متفاوتی دارد و ممکن است نیازی خاص را بیشتر از دیگری تامین کند. بیایید به محبوب ترین انواع نگاه کنیم و دریابیم که هر کدام بهترین عملکرد را دارند:
مخروط اتوماتیک تخت پایین و اتوماتیک

منطقی است که به این دو در کنار هم نگاه کنیم زیرا روش‌های دم کردن بسیار شبیه به هم هستند: آب از فیلتر قهوه و سبد داخل قابلمه می‌ریزد. برای این روش می توانید از قهوه ساز اتوماتیک استفاده کنید یا می توانید با دست مقداری آب گرم در آن بریزید. جدا از تفاوت در برندها، این قهوه سازها فقط در شکل سبدهایشان (که با نام آنها مشخص می شود) تفاوت دارند.

بهترین برای: دم کردن چندین فنجان قهوه در یک زمان با کمی سر و صدا.

این یک فرآیند دم کردن دستی است که در آن تفاله ها در آب داغ خیس می شوند و سپس با فشار دادن پیستون به پایین قهوه ساز فشار داده می شود. یک فرنچ پرس به لطف فیلتر استیل ضد زنگ خود، یک فنجان قهوه با طعم کامل را دم می کند. در حالی که یک فیلتر کاغذی روغن های طبیعی قهوه را جذب می کند (جایی که بیشتر طعم آن حفظ می شود)، فیلتر فلزی تعبیه شده در پرس اجازه عبور روغن ها را می دهد. توجه: از آنجایی که یک فرنچ پرس از فیلتر کاغذی استفاده نمی کند، در پایین آن کمی رسوب قهوه وجود دارد، بنابراین آخرین جرعه را در لیوان بگذارید.

بهترین برای: دم کردن یک تا چهار فنجان با اندازه خوب (بسته به اندازه کاراف) قهوه با طعم کامل که بلافاصله سرو می شود.

این دستگاه شبیه مخروط اتوماتیک است، اما به جای فیلتر کاغذی از یک فیلتر فولادی ضد زنگ با روکش طلا استفاده می کند. مخروط طلا به روغن‌های قهوه اجازه می‌دهد از فیلتر عبور کنند و مانند فرنچ پرس، قهوه‌ای با طعم کامل‌تر تولید می‌کند (اگرچه هنوز به اندازه فرنچ پرس پر نیست).

بهترین برای: دم کردن چندین فنجان قهوه پرتر در یک زمان با کمترین سر و صدا. این یک سازش خوشحال کننده بین میل به طعم و مزه پرس فرانسوی و تمایل به راحتی یک ماشین خودکار است.

 

Check Also

انگیزشی

جملات انگیزشی جدید ۱۴۰۳

در اینجا چند جمله انگیزشی و قوی به زبان فارسی آورده شده است که می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *