آیا دیگران به اندازه لیاقت تان به شما احترام می گذارند؟

۱۴ پرچم قرمز کسی آنقدر که لیاقت شما را دارد به شما احترام نمی گذارد

آیا تا به حال این احساس را داشته اید که کسی به شما احترامی را که شایسته آن هستید نشان نمی دهد؟

احترام گذاشتن

خانه به دوش – روانشناسی – تشخیص این موضوع دشوار است، زیرا ما اغلب طوری برنامه‌ریزی شده‌ایم که شهود خود را دوباره حدس بزنیم، وقتی که احساس می‌کنیم دیگران با ما بدرفتاری می‌کنند، بیش از حد واکنش نشان می‌دهیم یا «موضوعات را اشتباه می‌گیریم».

اگر مطمئن نیستید که کسی به شما احترام می گذارد یا خیر، در اینجا ۱۴ پرچم قرمز وجود دارد که باید در رفتار آنها مراقب باشید:

۱. آنها مرتب حرف شما را قطع می کنند.

این ممکن است به شکل صحبت کردن با شما، مخالفت با آنچه که می‌گویید، منتظر نماندن شما برای پایان صحبت قبل از گفتن حرف‌شان باشد، یا ناگهان موضوع را تغییر دهید.

همه این اقدامات نشان دهنده عدم احترام قابل توجه است، به خصوص اگر در مقابل افراد دیگر انجام شود.

اساساً این شخص به وضوح نشان می دهد که آنچه شما می گویید برای او اهمیت چندانی ندارد و هر چیزی که می خواهد در مورد آن صحبت کند به مراتب بهتر یا جالب تر است.

علاوه بر این، آنها شما را فردی لایق توجه یا صبرشان نمی‌دانند، بنابراین با عجله شما را همراهی می‌کنند یا حرف شما را قطع می‌کنند تا بتوانند به جای آن صحبت کنند.

توجه به این نکته مهم است که افرادی که مبتلا به اوتیسم یا ADHD هستند ممکن است گاهی اوقات با نشانه های خواندن مشکل داشته باشند و در نتیجه ناخواسته آنها را قطع کنند، اما این رفتار یک فرد عصبی کاملاً بی احترامی است.

۲. آنها شما را در مقابل دیگران تحقیر یا تحقیر می کنند.

چیزهای کمی فریاد «بی احترامی» می‌زنند که کسی شما را در مقابل دیگران تحقیر یا تحقیر کند.

این تاکتیکی است که اغلب توسط افراد ناامن استفاده می شود تا در مقایسه با دیگران بهتر به نظر برسند. آنها سعی می کنند با شوخی کردن به شما یا با توهین به شما برای اینکه آنها را برتر جلوه دهید، خود را برای اطرافیانشان محبوب کنند.

این همچنین می تواند به عنوان قلدری نشان داده شود، به عنوان مثال وقتی در یک محیط گروهی هستید چیزی مهم را از شما می گیرد و سپس با گفتن اینکه نمی توانید یک شوخی را تحمل کنید به ناراحتی خود می خندید.

مطالب اضافی: چگونه با کسی که در ملاء عام شما را تحقیر می کند رفتار کنید

۳. نسبت به شما تحقیرآمیز صحبت می کنند.

نشانه‌ای که نشان می‌دهد کسی به شما احترام نمی‌گذارد این است که با شما متفاوت از صحبت کردن با دیگران صحبت کند.

به عنوان مثال، شریکی که با شما صحبت می‌کند به این دلیل که کارد و چنگال را «به‌درستی» کنار نگذاشته‌اید، یا یک همکار که با حرکات اغراق‌آمیز چیزها را توضیح می‌دهد و طوری صحبت می‌کند که انگار شما یک نادان هستید که ممکن است بفهمید. آنها چه می گویند اگر آنها آن را به اندازه کافی بی اهمیت می کنند.

یکی دیگر از پرچم‌های قرمز بزرگ این است که شما را با نام «حیوان خانگی» کودکانه معرفی کنند.

تشخیص این امر در مناطق خاصی می تواند دشوار باشد، زیرا برخی فرهنگ ها از عبارات دوست داشتنی مانند «عسل» در جنوب ایالات متحده آمریکا یا «گل» در شمال شرقی انگلستان استفاده می کنند.

با این حال، اگر بتوانید محبت را رد کنید، می دانید که این صرفاً بی احترامی آشکار است.

۴. به قول خود عمل نمی کنند.

کسی که به شما احترام نمی گذارد ممکن است بپذیرد که در لحظه کارهایی را انجام دهد تا دهان شما را ببندد، حتی اگر قصد وفای به قول خود را نداشته باشد.

آنها فقط به کسانی که برایشان مهم هستند قول می دهند، در غیر این صورت نمی توان آنها را اذیت کرد.

این رفتار می تواند به موافقت با یک برنامه اقدام با شما و سپس انجام هر کاری که آنها می خواهند بدون توجه به آنچه توافق شده است گسترش یابد.

اگر موافقت کردید که برای باربیکیوی کسی آبجو بیاورید و آنها گفتند که هات داگ ها را می آورند، اما متوجه می شوید که آنها بدون اینکه به شما بگویند یک بشکه تهیه کرده اند (برای همه خوشحال می شود)، نه تنها به شما احترام نمی گذارند: آنها. دارم سعی می کنم تو رو یکی کنم

۵. نظرات شما را رد می کنند.

کسی که به شما احترام نمی گذارد، هیچ ارزشی در عقاید یا نظرات شما نخواهد دید.

دیدگاه شما برای آنها معنی ندارد، و در سطحی اساسی، آنها معتقد نیستند که شما چیزی ارزشمند برای مشارکت دارید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در یک جلسه در محل کار هستید و رئیس شما نظر مردم را در مورد موضوعی می خواهد.

شما یک راه‌حل ایده‌آل را مطرح می‌کنید، اما آنها فقط به شما می‌گویند: «این کار نمی‌کند» و موضوع را تغییر می‌دهند، بدون هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا آن را رد می‌کنند.

علاوه بر این، اگر شخص دیگری همین پیشنهاد را ارائه دهد، رئیس شما می گوید که این یک ایده عالی است – نه زمانی که از طرف شما باشد.

۶. بدون مشورت با شما تصمیم می گیرند.

اگر کسی به شما احترام نمی گذارد، احتمالا شما را به عنوان یک وسیله جانبی در زندگی خود می بیند تا یک موجود مستقل با افکار و ترجیحات شما.

به این ترتیب، آنها احتمالاً بدون مشورت با شما تصمیم می گیرند، زیرا چرا تصمیم می گیرند؟ اینطور نیست که نظر شما برای آنها مهم باشد: آنها آنچه را که می خواهند یا فکر می کنند بهترین است انجام می دهند و از شما انتظار دارند که با وظیفه شناسی در صف قرار بگیرید و آن را بپذیرید.

این تصمیمات ممکن است از سفارش دادن برای شما در یک رستوران یا برنامه ریزی اجتماعی بدون مشورت با شما، تا دادن مسئولیت هایی که با آنها موافقت نکرده اید یا تصمیم گیری های مالی مهم برای هر دوی شما بدون اینکه ابتدا در مورد آن ها با شما صحبت کنند، متفاوت باشد.

برای آنها، یا نظر شما به اندازه کافی مهم نیست که در مورد آن با شما مشورت کند، یا تصور می کنند که شما با هر چیزی که فکر می کنند بهترین است همراهی خواهید کرد، زیرا خوب، همینطور است. درست؟

۷. آنها به جای شما پاسخگو هستند.

فردی که به شما احترام نمی گذارد، به استقلال یا دیدگاه شما احترام نمی گذارد.

علاوه بر این، آنها احتمالاً خود را برتر از شما می بینند و حتی ممکن است بدون در نظر گرفتن سن، موقعیت اجتماعی، موقعیت شغلی و غیره به شما طوری نگاه کنند که انگار یک کودک هستید.

به همین دلیل، آنها احساس می کنند که همه چیز را درباره شما می دانند و در موقعیتی هستند که از طرف شما صحبت کنند.

در واقعیت، آنها احتمالاً اطلاعات کمی در مورد شما دارند، اما در عوض به تصورات خود از شما می‌چسبند.

به این ترتیب، اگر در یک گروه هستید و شخصی از شما سؤالی در مورد علایق یا فعالیت‌های شما می‌پرسد، بر اساس آنچه فکر می‌کند در مورد شما هستید به جای شما پاسخ خواهند داد.

سپس، اگر آنها را تصحیح یا مخالفت کنید، آنها طوری رفتار خواهند کرد که انگار عمداً برای تضعیف آنها دروغ می گویید به جای اینکه بپذیرید که واقعاً پاسخ واقعی را نمی دانند.

۸. آنها شما را فریب می دهند یا به اعتماد شما خیانت می کنند.

این یک پرچم قرمز بزرگ است و باید به آن توجه کرد – حتی اگر خیانت ناچیز به نظر برسد.

چیزی به ظرافتی که یک آشنا یا همکار «فراموش می‌کند» پس از صرف قهوه، همه پول‌هایتان را به شما برگرداند، نشانه اصلی بی‌احترامی است.

علاوه بر این، آنها ممکن است در حال آزمایش آب باشند تا ببینند چه چیزی می توانند از آن دور شوند. اگر آنها بتوانند در مورد چیزی به این کوچکی شما را فریب دهند، احتمالاً در آینده آزادی بیشتری خواهند داشت، مانند ادعا کردن کار شما به عنوان مال آنها یا تغییر پارامترهای یک توافق مالی.

همین امر در مورد شریک یا یکی از اعضای خانواده که با فضای شخصی شما از دارایی آزاد است، صدق می کند.

به عنوان مثال، شریک زندگی‌تان را می‌بینید که بدون اجازه از تلفن شما عبور می‌کند و او با گفتن اینکه اگر چیزی برای پنهان کردن نداشتید، مشکلی برای چک کردن آن نداشتید، همه چیز را به شما برمی‌گردانند.

۹. آنها از مرزهای تعیین شده تجاوز می کنند و در صورت مقاومت شما را مجازات می کنند.

آیا این شخص مرزهایی را که شما تعیین کرده اید نادیده می گیرد که انگار بی ربط هستند و ارزش توجه به آن ها را ندارند؟

اگر پاسخ مثبت است، آنها به شما احترام نمی گذارند. آخر.

اگر شخصی به شما احترام نمی‌گذارد، پس انگیزه‌ای برای احترام به مرزهای شما ندارد.

آنها ممکن است آنها را کودکانه و بی ربط ببینند، یا معتقد باشند که در موقعیتی مسلط هستند که این مرزها در مورد آنها صدق نمی کند. علاوه بر این، آنها معتقدند که دلایل آنها برای تجاوز به دلایل شما برای اثبات آنها غلبه دارد.

برای مثال، فرض کنید شما (یک بزرگسال) باید موقتاً با خانواده خود به خانه برگردید، اما شما به وضوح نشان می دهید که نمی خواهید آنها به اتاق شما بروند.

بعداً متوجه می‌شوید که مادرتان به اتاق رفته و آن را برای شما «مرتب» کرده است.

اگر مرزی را که تعیین کرده اید به او یادآوری کنید، او آن را رد می کند زیرا «مادر شما» است و بنابراین حق کامل این کار را دارد و ممکن است سعی کند شما را به خاطر عدم قدردانی شما شرمنده کند.

شما این را نمی‌خواستید و اجازه ندادید، اما بدون توجه به این موضوع انجام می‌شود و شما به‌عنوان فرد بدی برای دفاع از یک مرز شخصی کاملاً معقول رها شده‌اید.

مطالب اضافی: چگونه با کسی که به طور مکرر به مرزهای شما بی احترامی می کند برخورد کنیم

۱۰. چیزهایی را که شما به آنها گفته اید را به دیگران می گویند.

اگر تا به حال چیزی محرمانه به کسی گفته باشید تا بعداً شخص دیگری در مورد این موضوع به شما نزدیک شود، وقتی متوجه می شوید که اعتماد به نفس شما خیانت شده است، احساس غرق شدن در دل خود را به یاد خواهید آورد.

بسیاری از مردم با اسرار یا مسائل شخصی دست و پنجه نرم می کنند و ممکن است برایشان مشکل باشد که در مورد آنها صحبت کنند و به آنها اعتماد کنند.

به این ترتیب، اگر از فرصت استفاده کنید و با کسی در مورد موضوع مهمی صحبت کنید، این یک نمایش عظیم اعتماد و آسیب پذیری است.

اگر بعداً شخص دیگری در حلقه اجتماعی شما توصیه های ناخواسته ای در مورد این موضوع ارائه می دهد، این یک پرچم قرمز بزرگ است که شخصی که به او اعتماد کرده اید آنقدر به شما احترام نمی گذارد که دهانش را بسته نگه دارد.

۱۱. ریز بیان منفی را می کشند.

هر کسی که پوکر بازی کرده است می‌داند که مردم می‌گویند.

این بیان‌های خرد نشانه‌های ناخودآگاه درباره آنچه که یک فرد در حال فکر کردن یا احساس است است – معمولاً زمانی که می‌خواهد احساسات واقعی خود را از دیگری پنهان کند.

فردی که به شما احترام نمی گذارد ممکن است در سطح ناخودآگاه از طریق زبان بدن خود بی احترامی را نشان دهد.

به دنبال انقباضات ظریف ابروها، چرخش چشم ها، حالات چهره لعاب دار، دور کردن بدن آنها از شما و حتی انقباضات کوچک اطراف دهان باشید که حاکی از تحقیر یا حیرت در هنگام صحبت کردن است.

۱۲. آنها به دارایی شما احترام نمی گذارند.

کسی که به شما احترام نمی گذارد، به وسایل شما هم احترام نمی گذارد.

آنها شما را برابر نمی بینند، و در نتیجه، چیزهایی که دارید اهمیتی ندارند.

آنها ممکن است بدون اجازه شما از آنها استفاده کنند، یا آنها را بشکنند و بعد از پرداخت خسارت یا تعویض آنها به خود زحمت ندهند.

اگرچه این می تواند در یک رابطه عاشقانه اتفاق بیفتد، اما در مورد همسالان، هم خانه ها، اعضای خانواده و همکاران نیز به همان اندازه رایج است.

برای آن‌ها، آنچه مال شماست نیز مال آن‌هاست و از آنجایی که احساسات شما در مورد این چیزها اهمیتی ندارد، برایشان مهم نیست که از استفاده یا شکستن آن‌ها ناراحت شوید.

۱۳. آنها عذرخواهی نمی کنند یا این کار را غیر صادقانه انجام نمی دهند.

فردی که استراحت نمی کند

فکر می کنید برای شما مهم نیست که آیا آنها در هر سطحی به شما آسیب می رسانند.

به این ترتیب، آنها هیچ فایده ای برای عذرخواهی از شما نمی بینند، زیرا چرا این کار را می کنند؟ آیا آنها از یک توستر بخاطر خراب کردن آن عذرخواهی می کنند؟ این یعنی ارزشی که شما به عنوان یک انسان در نظر آنها دارید.

اگر به دلایلی مجبور شوند از شما عذرخواهی کنند، این غیر صادقانه خواهد بود.

یا یک عدم عذرخواهی ساده ارائه می کنند، مانند «متاسفم که چنین احساسی دارید»، یا با استفاده از زبانی دیگر (مثلاً «mea culpa»)، یا با شوخی کردن، راهی برای حل یک عذرخواهی واقعی پیدا می کنند. و در عوض سعی در تغییر موضوع دارد.

——

همه این رفتارها نشانه های بی احترامی شدید هستند.

اگر متوجه شدید که شخصی این ویژگی ها را به طور منظم از خود نشان می دهد، شاید وقت آن رسیده که در مورد داشتن آنها در زندگی خود تجدید نظر کنید.

 

Check Also

جملات-کوتاه-پروفایل

۱۰۰ جمله زیبا و شیک برای گذاشتن در پروفایل

در اینجا ۱۰۰ جمله زیبا و شیک برای پروفایل آورده شده است: ۱. زندگی کوتاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *