یافته های جدید محققان در مورد آلزایمر را بخوانید

یافته های جدید ارائه شده در علوم اعصاب ۲۰۲۳ پیشرفت هایی را در پیش بینی زودهنگام بیماری آلزایمر نشان می دهد.

آلزایمر
خانه به دوش – ترجمه – سلامت – یکی از یافته‌های اصلی آزمایش خونی بود که پروتئین‌های خون مرتبط با بیماری آلزایمر و اختلال شناختی خفیف را شناسایی کرد.
یافته دیگر این بود که مردان تجمع سریع‌تری از نشانگرهای زیستی پروتئین AD دارند و سرعت کاهش حجم شناختی و مغز سریع‌تر است.
دانشمندان علوم اعصاب موافق هستند که این تحقیق امیدوارکننده است. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

تشخیص زودهنگام برای درمان هر بیماری ضروری است و محققان به کشف روش های جدید برای تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه آن ادامه می دهند.

بر اساس یافته‌های جدیدی که در علوم اعصاب ۲۰۲۳ ارائه شد، یک آزمایش مبتنی بر خون پروتئین‌های خون قابل تشخیص مرتبط با بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی خفیف را یافت.

محققان همچنین به دنبال این هستند که چه کسانی بیشتر در معرض خطر هستند.

آنها دریافتند که مردان در مقایسه با زنان پس از شروع تجمع پلاک آمیلوئید، تجمع سریع‌تری از نشانگرهای زیستی پروتئین بیماری آلزامر (AD) و کاهش سریع‌تر حجم شناختی و مغزی دارند.

آزمایش مبتنی بر خون برای شناسایی پروتئین های مرتبط با AD

بر اساس این چکیده، این تیم ۱۸ پروتئین در خون را شناسایی کردند که به نظر می رسید با تغییرات مرتبط با بیماری آلزایمر یا اختلالات شناختی خفیف مرتبط هستند. آنها سپس یک پانل ۱۸ پروتئینی برای شناسایی بیماری آلزایمر یا اختلال شناختی خفیف ایجاد کردند. آنها دریافتند که پانل قادر است این دو شرایط را در دو گروه مختلف با دقت بیش از ۹۰ درصد طبقه بندی کند.

کارشناسان معتقدند که اندازه گیری پروتئین خون یک روش موثر در تشخیص زودهنگام AD است.

این تحقیق هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است.

دکتر اندرو نیوبرگ، عصب شناس و مدیر تحقیقات موسسه سلامت یکپارچه مارکوس و پزشک بیمارستان دانشگاه جفرسون، گفت: “این یافته ها قطعا امیدوارکننده هستند، زیرا همیشه می توان بیماری ها را به موقع تشخیص داد.” مسئله اصلی این است که از آنجایی که یک درمان واقعاً مؤثر برای توقف AD در دسترس نیست، کمتر مشخص است که ما با چنین تشخیص زودهنگام چه کاری می توانیم انجام دهیم.

نیوبرگ بخشی از مطالعه نبود

شواهد نشان می دهد که داشتن یک سبک زندگی سالم همراه با تغذیه خوب، ورزش و خواب بهترین شیوه های فعلی برای جلوگیری از پیشرفت و پیشرفت بیماری AD هستند. نیوبرگ افزود، اما آنها آن را متوقف نمی کنند.

همراه با کمک به تشخیص زودهنگام، این آزمایش مبتنی بر خون می‌تواند مسیرهای بیولوژیکی را که ممکن است در ایجاد بیماری آلزایمر دخیل باشد، شناسایی کند.

توانایی اندازه گیری صدها پروتئین به طور همزمان در خون و تعیین الگوهای مرتبط با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، هم برای افزایش تشخیص زودهنگام و هم برای شناسایی مسیرهای بیولوژیکی که ممکن است در خطر و پیشرفت بیماری دخیل باشند، امیدوارکننده است. دکتر آدام بریکمن، استاد عصب روانشناسی در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا، گفت: برای توسعه درمان ها.

بریکمن بخشی از تحقیق نبود
مردان با کاهش سریع‌تر قدرت شناختی و حجم مغز مواجه می‌شوند

یافته کلیدی دیگر در تحقیقات جدید به میزان کاهش حجم شناختی و مغز در بین مردان در مقابل زنان مربوط می شود.

این تحقیق هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است.

چکیده گزارش می‌دهد که در مطالعه‌ای روی ۷۶ فرد مسن‌تر، افراد مذکر نسبت به زنان، تجمع سریع‌تری از نشانگرهای زیستی پروتئین بیماری آلزایمر و کاهش سریع‌تری در شناخت و حجم مغز داشتند.

متخصصان مغز و اعصاب اظهار می دارند که تحقیقات بیشتری برای درک دلایل اصلی این مورد مورد نیاز است.

بریکمن گفت: «بحث زیادی در مورد اینکه آیا مشخصات بیولوژیکی و سیر بیماری AD بین مردان و زنان متفاوت است یا خیر، وجود دارد. “ما نمی دانیم که آیا تفاوت های گزارش شده منعکس کننده تفاوت های واقعی بیولوژیکی هستند یا اینکه آیا آنها را به سوگیری انتخاب یا بقای متفاوت در مطالعات تحقیقاتی نسبت می دهند.”

نیوبرگ توضیح داد: «در حال حاضر مشخص نیست که آیا این به ژنتیک، هورمون‌ها یا برخی عوامل دیگر مرتبط است که باعث می‌شود مغز مردانه از نظر نحوه واکنش به فرآیند AD متفاوت از زنان باشد.»

همچنین مهم است که بفهمیم زوال شناختی و آتروفی در بین بیماران AD چگونه است.

نیوبرگ می‌گوید: زوال شناختی به از دست دادن حافظه و ناتوانی تدریجی در انجام فعالیت‌های روزمره زندگی مانند متعادل کردن دسته چک، رفتن به بازار یا حتی حفظ فعالیت‌های شغلی اشاره دارد. آتروفی به مقدار کلی بافت مغز اشاره دارد.

میانگین وزن مغز حدود ۳ پوند است، اما با شروع آتروفی، این وزن می تواند تا ۵٪ در سال کاهش یابد، در حالی که اندازه مغز یک فرد عادی تنها کمتر از ۱٪ در سال کاهش می یابد. نیوبرگ اضافه کرد که آلزایمر بر مناطق خاصی مانند هیپوکامپ که یکی از مناطق اصلی حافظه است نیز تأثیر می گذارد.

به طور خاص، «افراد مبتلا به آلزایمر دی

بریکمن می‌گوید sease معمولاً طی چندین سال کاهش تدریجی و تدریجی در توانایی‌های شناختی خود دارد که معمولاً با حافظه شروع می‌شود و سپس به سایر حوزه‌های شناختی مانند زبان و عملکرد اجرایی می‌رسد.

بریکمن توضیح داد: «آتروفی مغز در بیماری آلزایمر، که معمولاً با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) اندازه‌گیری می‌شود، از الگوی مشابهی پیروی می‌کند و ابتدا بر لوب گیجگاهی داخلی تأثیر می‌گذارد، که ساختارهای مهمی برای یادگیری و حافظه را در خود جای داده و سپس در سراسر قشر منتشر می‌شود.
چرا تشخیص زودهنگام بسیار مهم است

نیوبرگ گفت: «احتمال بیشتری وجود دارد که در مقطعی بتوانیم راهی برای توقف پیشرفت زوال عقل مانند AD به جای بازسازی بافت مغزی که قبلاً در اثر این بیماری از بین رفته است، پیدا کنیم. بنابراین، هرچه زودتر این اختلالات عصبی را تشخیص دهیم، می توانیم از بافت مغز بیشتری محافظت کنیم و آسیب شناختی شدیدتر خواهد بود.

در واقع، این فرآیندهای بیماری احتمالاً ۵ تا ۱۰ سال قبل از اینکه مردم متوجه تغییرات شوند شروع می شود. اگر بتوانیم افراد را حتی قبل از اینکه علامت دار شوند و هر یک از عملکردهای شناختی خود را از دست بدهند شناسایی کنیم، می توانیم آنها را درمان کرده و به آنها کمک کنیم تا عملکرد مغز خود را در سطح نسبتاً طبیعی حفظ کنند. اما همه اینها مستلزم این است که در نهایت بفهمیم چه چیزی باعث این اختلالات می شود و چگونه آن را متوقف کنیم.

بریکمن اظهار داشت: «تفکر کنونی این است که تشخیص زودهنگام می‌تواند منجر به درمان زودهنگام شود، امیدواریم که بیماری قبل از پیشرفت به نقطه‌ای که درمان دیگر مفید نباشد، متوقف شود.» اولین تشخیص این بیماری همچنین می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم مسیرهای بیولوژیکی مختلف در حال عمل و مراحل مختلف هستند.
بردن

تحقیقات ارائه شده در Neuroscience 2023 روش های جدیدی را برای تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر نشان داد.

ابتدا، محققان یک آزمایش مبتنی بر خون ایجاد کردند که می تواند پروتئین های خون مرتبط با بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی خفیف را تشخیص دهد.

دوم، آنها دریافتند که مردان تجمع سریع‌تری از بیومارکرهای پروتئین AD و نرخ سریع‌تری از کاهش حجم شناختی و مغز را تجربه می‌کنند.

در حالی که کارشناسان به این نتیجه می رسند که این تحقیق امیدوارکننده است، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

چگونه این مقاله را بررسی کردیم:

کارشناسان ما به طور مستمر فضای سلامت و تندرستی را زیر نظر دارند و زمانی که اطلاعات جدید در دسترس قرار می گیرد، مقالات خود را به روز می کنیم.

نسخه فعلی