نحوه درست کردن شیشه پاکن خانگی

اجتناب‌ناپذیر است، اگر پنجره‌های خانه‌تان کثیف می‌شوند. با این حال، قبل از اینکه به سراغ یک شیشه‌شوی تجاری بروید تا آنها را به درخشش درخشان اولیه خود بازگردانید، از یک شیشه‌شوی طبیعی، غیرسمی و خانگی استفاده کنید.

شیشه پاکن خانگی

خانه به دوش – شیشه پاک کن های تجاری موجود در بازار مملو از مواد شیمیایی سمی هستند که ناایمن هستند و به آسیب های زیست محیطی و مسائل مربوط به آلودگی هوای داخل خانه کمک می کنند.

بسیاری از مواد خانگی وجود دارد که می توانید از آنها برای ساختن شیشه پاک کن خانگی استفاده کنید که سازگار با محیط زیست و برای خانواده شما ایمن تر باشد. درست کردن شیشه پاک کن خانگی آسان است و فقط به چند ماده ساده نیاز دارد که احتمالاً قبلاً در انبار خود دارید.
شیشه پاک کن خانگی )

نحوه درست کردن شیشه پاک کن خانگی

ساختن شیشه پاک کن از مواد طبیعی در خانه به حذف سموم مضر مانند پروپیلن گلیکول، Mirapol Surf S-210، Liquitint Sky Blue Dye و بسیاری دیگر از خانه شما کمک می کند. استفاده از مواد طبیعی که در خانه خود پیدا می کنید، به از بین بردن مواد شیمیایی خطرناک از آسیب رساندن به محیط کمک می کند.

در اینجا چندین دستور العمل عالی برای تمیز کردن پنجره خانگی وجود دارد که نه تنها پنجره های شما را تمیز می کند، بلکه در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.
دستور العمل پاک کننده پنجره رایگان DIY Streak

یکی از شکایات اصلی در مورد بسیاری از شیشه شوی های تجاری، به غیر از مواد شیمیایی خشن، این است که تمایل دارند رگه هایی روی پنجره های شما باقی بگذارند.

این جایی است که دستور العمل های تمیزکننده لنز خانگی ما وارد می شود. این دستور العمل، که شبیه به شوینده کف خانگی ما است، از چندین ماده از جمله نشاسته ذرت استفاده می کند که باعث کاهش رگه ها می شود. احتمالاً قبلاً آن را در انباری خود دارید.
tb1234
دستور العمل برای پاک کننده شیشه بدون رگه

¼ فنجان سرکه سفید مقطر
¼ مالش الکل
۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
۲ لیوان آب
۱۰ قطره اسانس (لیمو، پرتقال یا اسطوخودوس بهترین عملکرد را دارد)

توجه: در صورت داشتن سرکه سیب می توانید از سرکه سیب نیز استفاده کنید.

در یک بطری اسپری شیشه ای، همه مواد را با هم ترکیب کنید. خوب تکان دهید تا مطمئن شوید که محلول کاملا مخلوط شده است. ضروری است مطمئن شوید که نشاسته ذرت کاملاً حل شده است زیرا در غیر این صورت می تواند نازل بطری شما را مسدود کند.

محلول را روی پنجره ها اسپری کنید و پاک کنید. این محلول همچنین ممکن است در سایر کاربردها در اطراف خانه از جمله تمیز کردن شیشه فر استفاده شود.
تصویر درون خطی
در نهایت، ایمیلی که خانه شما را متحول می کند.
جدیدترین نکات خانه و باغ را از کارشناسان ما دریافت کنید که مستقیماً در صندوق پستی شما ارسال می شود.
۱۰۰% رایگان. ما اسپم نمی کنیم. ما فقط از ایمیل شما برای خبرنامه خود با اخبار، نکات و پیشنهادات استفاده می کنیم. لغو اشتراک در هر زمان. با ثبت نام، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید.

این پنجره مقدار زیادی اسلحه از داخل و خارج جمع می کند و اگر مدتی است از آن مراقبت نکرده باشید، تمیز کردن آن چالش برانگیز است. ممکن است لازم باشد هنگام شستشو کمی فشار اضافه کنید یا این روش را چند بار امتحان کنید تا شیشه فر شما بدون لک باشد.
شیشه شوی خانگی با سرکه

می توانید با استفاده از آب و سرکه سفید مقطر یک شیشه پاک کن عمومی درست کنید. سرکه هر لایه‌ای را که روی پنجره‌های شما ایجاد شده است پاک می‌کند و لک‌هایی که ممکن است داشته باشید را کاملاً از بین می‌برد و در عین حال پنجره‌های شما را بدون رگه می‌گذارد.
tb1234
ساخت آسان شیشه پاک کن بر پایه سرکه

۱ فنجان سرکه سفید مقطر
۱ فنجان آب گرم

بطری اسپری شیشه ای را با تمام مواد پر کنید و تکان دهید تا کاملا مخلوط شوند. محلول را روی پنجره های خود اسپری کنید و با یک پارچه بدون پرز پاک کنید. اگر پنجره های شما کثیف است، آنها را از قبل با آب صابون بشویید تا کثیفی و آلودگی پاک شود.
شیشه پاک کن آبلیمو خانگی

آب لیمو بسیار شبیه سرکه عمل می کند. ماهیت اسیدی آب لیمو چربی هایی را که ممکن است روی پنجره های شما جمع شده باشد را از بین می برد و به جلا دادن سطح شیشه کمک می کند.
tb1234
پاک کننده شیشه بر پایه آب لیمو ساده

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
۱ لیتر آب گرم

آب گرم و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری شیشه ای بریزید. پنجره ها را با محلول اسپری کنید و با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید. آب لیمو همچنین ماده پایه برای یک پاک کننده خانگی بسیار قدرتمند دوغاب با جوش شیرین است.
پاک کننده پنجره آمونیاک و نشاسته ذرت

آمونیاک یک جایگزین مناسب برای تمیز کردن پنجره ها با هزینه کم است که آلودگی، اثر انگشت و لکه های آب سخت را از بین می برد. همچنین می توانید از آن برای پاک کردن شیره درخت کاج از شیشه ماشین استفاده کنید. این مخلوط برای خلاص شدن از شر انواع لک های روی شیشه ماشین شما عالی است.

دستور العمل پاک کننده پنجره DIY

۱/۲ فنجان آمم

اونیا
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
۲ لیوان آب گرم

 

آب گرم، نشاسته ذرت و آمونیاک را به یک بطری اسپری شیشه ای اضافه کنید. پنجره ها را با غبار ملایم محلول اسپری کنید. به جای استفاده از پارچه نرم برای خشک کردن پنجره ها، از روزنامه برای جلوگیری از ایجاد رگه استفاده کنید. پنجره ها را تمیز کنید و در یک جهت پاک کنید تا پنجره شفاف تر شود.
شیشه شوی ماشین خانگی

هنگام رانندگی، بسیار مهم است که از شیشه های ماشین خود دیدن کنید. در حالی که می‌توانید از همان پاک‌کننده‌های تجاری استفاده کنید که روی شیشه‌های خانه‌تان استفاده می‌کنید، این پاک‌کننده‌ها باعث می‌شوند که شیشه‌های ماشین شما پر از رگه باشد.

تنها با استفاده از چند ماده خانگی، می‌توانید شیشه‌شوی ماشینی بسازید که شیشه‌های شما را از آلودگی و رگه‌ها پاک کند.

دستور العمل شیشه شوی ماشین خانگی

۱ فنجان آب مقطر
۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر
۱ فنجان الکل

با استفاده از قیف، آب مقطر را به یک بطری اسپری شیشه ای اضافه کنید. سپس الکل و سرکه را اضافه کنید. ظرف را دوباره با اسپری ببندید و خوب تکان دهید. محلول را روی شیشه های ماشین خود اسپری کنید و با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.

برای دستورالعمل های دقیق تر، مقاله نحوه تمیز کردن شیشه ماشین را ببینید. ما از این شیشه شوی خانگی در خانه با قالیشویی خود هنگام تمیز کردن ماشین خود زیاد استفاده می کنیم – از شوهرم بپرسید.

وقتی صحبت از ماشین شد، شیشه‌های شما تنها بخش مهم خودرو نیستند که برای رانندگی ایمن باید از زباله‌ها پاک بماند. از این دستور به عنوان پاک کننده لنز چراغ جلو نیز استفاده کنید.

چراغ های جلوی مه آلود یا مه آلود می توانند در شب یا در هوای بد خطرناک باشند، بنابراین تمیز نگه داشتن آنها بسیار مهم است. هنگام شستن شیشه های ماشین حتما چراغ های جلو را هم زمان تمیز کنید.
مورد علاقه ما – بهترین شیشه پاک کن خانگی

بهترین پاک کننده DIY مورد علاقه ما، پاک کننده ای است که می توانید با استفاده از ½ فنجان آمونیاک، یک قاشق غذاخوری صابون ظرف مایع، یک پیمانه الکل مالشی و ½ گالن آب مخلوط کنید.

پاک کننده سخت پنجره های داخلی و خارجی را تمیز می کند و کثیفی، چربی، کثیفی و غیره را از بین می برد. این دستور العمل همچنین به عنوان یک پاک کننده خانگی موثر برای از بین بردن بقایای نشانگرها عمل می کند.
چگونه ویندوز خود را تمیز کنیم

تمیز کردن پنجره های خانه شما نباید کار سختی باشد. با ابزار مناسب و نکات زیر می توانید به سرعت و به راحتی پنجره های خود را تمیز کنید و از باقی ماندن رگه ها جلوگیری کنید. برای انجام صحیح کار به مواد و تجهیزات زیر نیاز دارید.

وقتی در حال تمیز کردن پنجره‌ها هستید، باید زمانی از روز را انتخاب کنید که خورشید مستقیماً به پنجره‌های شما نتابد. اگر مایع تمیزکننده خیلی سریع خشک شود، رگه‌ها و لکه‌های آب روی پنجره‌های شما باقی می‌گذارد.

چگونه ویندوز را تمیز کنیم

برس برس نرم
سرکه سفید
اسفنج دریایی طبیعی
اسکاج و تیرهای الحاقی
پارچه های بدون پرز
دستکش لاستیکی
تیغ های لبه راست
نردبان
پاک کننده همه منظوره

tb1234

با استفاده از برس، گرد و غبار و کثیفی های سست و تار عنکبوت را از بین ببرید و مطمئن شوید که رکاب ها، لولاها و مسیرها را به دست آورده اید. در یک سطل کوچک، یک فنجان آب داغ را با یک فنجان سرکه سفید مخلوط کنید. با استفاده از اسفنج، پنجره را با محلول سرکه و آب خیس کنید. محل را مالش دهید تا از شر هر گونه آلودگی روی ناحیه خلاص شوید.

آبگیر را خیس کنید. از گوشه بالایی پنجره شروع کنید، اسکاج را با یک حرکت مستقیم پایین بیاورید. به بالای پنجره برگردید و مرحله را تکرار کنید. مطمئن شوید که پس از هر بار ضربه، اسکاج را روی اسفنج یا پارچه خشک و بدون پرز می‌کشید.

وقتی کارتان تمام شد، کاسه کش را در پایین پنجره بکشید و با استفاده از اسفنج یا پارچه، آستانه پنجره را خشک کنید. پارچه ای را با پاک کننده همه منظوره مرطوب کنید و قاب های پنجره را پاک کنید.

آنها را با آب بشویید و بلافاصله با یک حوله تمیز و خشک خشک کنید. وقت خود را صرف کنید و مطمئن شوید که محل را با یک پارچه تمیز بدون پرز خشک می کنید تا از ایجاد رگه جلوگیری شود.
جایگزین های تجاری

در حالی که سرکه بهترین محصول تمیز کردن پنجره خانگی است، ممکن است نخواهید زمان خود را صرف ساختن هیچ یک از دستور العمل های تمیز کردن پنجره خانگی ذکر شده در بالا نکنید. برای این منظور، در اینجا لیستی از بهترین محصولات تجاری تمیز کننده پنجره وجود دارد که می توانید از آمازون خریداری کنید.

بهترین شیشه پاک کن تجاری – Windex بارها و بارها ثابت کرده است که بهترین پاک کننده پنجره است. هم نسخه اصلی Windex و هم نسخه بدون چکه و بدون رگه برای تمیز کردن پنجره های شما از خاک و چربی و عاری از رگه ها عالی هستند.

شما می توانید آن را در داخل و خارج پنجره های خود استفاده کنید و می توانید فوراً آلودگی های سخت را از بین ببرید.

بهترین پاک کننده پنجره ارزان قیمت – اگر به دنبال یک شیشه پاک کن ارزان تر اما قدرتمند هستید، می توانید Glass Plus را امتحان کنید. این پاک کننده روی چربی و کثیفی عالی است و نسبت به برخی دیگر از محصولات پاک کننده پنجره موجود در بازار هزینه کمتری دارد. این محصول ارزان قیمت هم در داخل و هم در بیرون پنجره های شما کار بسیار خوبی انجام می دهد.

بهترین پاک کننده طبیعی پنجره – اگر می خواهید یک پاک کننده پنجره که از مواد طبیعی ساخته شده باشد، شیشه پاک کن طبیعی و سطح هفتم نسل هفتم است.

انتخاب عالی.

در حالی که این محصول به خوبی سایر پاک کننده های ذکر شده در بالا کار نمی کند، اما از تمام مواد طبیعی ساخته شده است که نه تنها برای استفاده در خانواده شما بی خطر است، بلکه سازگار با محیط زیست نیز هست.

پاک کننده پنجره با بهترین بو – پاک کننده ای که بهترین بوی را می دهد، شیشه پاک کن طبیعی دست پایین است. این پاک‌کننده می‌تواند در برابر سخت‌ترین آشفتگی‌ها در داخل و خارج پنجره‌های شما مقاومت کند. بعلاوه، بوی ملایم نعناع تغییر خوبی نسبت به سایر شیشه‌شوی‌های قدرتمند ایجاد می‌کند.

داشتن پنجره های تمیز و بدون رگه نباید یک رویا باشد. با دستور العمل های خانگی موجود در این مقاله، می توانید به سرعت پنجره های خود را تمیز کنید و آنها را درخشان و بدون رگه نگه دارید.

بهترین بخش ساخت شیشه‌شوی خانگی این است که از مواد طبیعی استفاده می‌کنید که هیچ پسماند خشنی از خود باقی نمی‌گذارند و خانواده و محیط شما را ایمن و عاری از مواد شیمیایی نگه می‌دارند.

ما چندین دستور العمل برای تهیه شیشه پاک کن خانگی به شما نشان داده ایم و چندین پیشنهاد برای شیشه پاک کن های تجاری تولید شده در اختیار شما قرار داده ایم که می توانید خریداری کنید.

Check Also

زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه و فلفل سیاه بهترین ترکیب ادویه است

ممکن است زردچوبه یک راه‌حل ایده آل و طبیعی برای خیلی از مشکلات سلامتی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *