بیوگرافی کامل و جذاب کیلیان امباپه

کیلیان امباپه
(۱۹۹۸/۱۲/۲۰ – متولد

کیلیان امباپه
فوتبالیست فرانسوی
یکی از با استعدادترین فوتبالیست های نسل خود است
اولین بازی ورزشی: ۲ دسامبر ۲۰۱۵ (A.S. Monaco)

اولین انتخاب: ۲۵ مارس ۲۰۱۷

پست: حمله

شماره: ۲۹ و ۱۰

والدین: ویلفرد امباپه و فایزا لاماری

شریک: آلیشیا آیلیس

نام: کیلیان سانمی امباپه لوتین

ارتفاع: ۱.۷۸ متر

کیلیان امباپه در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ در باندی، در حومه شمال شرقی پاریس به دنیا آمد.

خانواده
پسر ویلفرد امباپه، کامرونی که مربی باشگاه فوتبال باندی بود، و فایزا لاماری، الجزایری الاصل و بازیکن حرفه ای هندبال؛ برادر خوانده‌اش، جیرس کمبو اکوکو، شش فصل برای رن بازی کرد.

اولین قدم هایش در فوتبال را در دو سالگی و نیم برداشت. اولین گل او در این رقابت ها با پنج گل به ثمر رسید. زین الدین زیدان و کریستیانو رونالدو بازیکنان مورد علاقه او بوده اند.

کیلیان امباپه
بازیکن فوتبال
قد او ۱.۷۸ متر است. فوروارد مرکزی بسیار سریع با سرعت، دریبل، قدرت، کنترل، لمس و شوت، بسیار فعال در کارهای دفاعی و بازیابی توپ.

او بازی برای AS Bondy را شروع کرد، سپس به INF Clairefontaine رفت و در سن بسیار پایین وارد آکادمی معروف Clairefontaine شد که فدراسیون فوتبال فرانسه قبل از پیوستن به مرکز آموزشی A. S. Monaco در سال ۲۰۱۳ برای بازیکنانی با بیشترین پتانسیل در نظر گرفته است.

امباپه می داند که چگونه خود را با سیستم ها و نقش های مختلف درون تیم وفق دهد، یک مهاجم همه فن حریف که می تواند به عنوان وینگر یا مهاجم مرکزی بازی کند و در هر دو پست موثر باشد.

A.S. موناکو
او در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ با A. S. Monaco در لیگ ۱ اولین بازی خود را انجام داد و در دقیقه ۸۸ در بازی تساوی با SM Caen جایگزین فابیو کوئنترائو شد و بدین ترتیب با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز جوانترین بازیکن بزرگسال موناکو شد. او اولین گل خود را برای این تیم در ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ به ثمر رساند و تروا را شکست داد و با ۱۷ سال و ۶۲ روز جوانترین گلزن تاریخ باشگاه بود.

او اولین قرارداد حرفه ای خود را در ۶ مارس ۲۰۱۶ به مدت سه سال امضا کرد. اولین هت تریک او در دوران حرفه ای خود در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶ در شکست ۷-۰ مقابل Stade Rennais F.C به دست آمد. در مرحله مقدماتی کوپ د لا لیگ. اولین هت تریک او در لیگ ۱ در پیروزی خانگی ۵-۰ مقابل اف سی متز در ۱۱ فوریه ۲۰۱۷ به دست آمد.

کیلیان امباپه

لیگ قهرمانان یوفا
در ۲۱ فوریه، در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی که موناکو ۵-۳ شکست خورد، اولین گل خود را در یک رقابت اروپایی به ثمر رساند و دومین جوان فرانسوی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد. برای رسیدن به آن در ۱۵ مارس، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، او دوباره برای پیروزی ۱-۰ موناکو مقابل منچسترسیتی با نتیجه ۳-۱ گلزنی کرد. در ۱۲ آوریل، او در پیروزی ۲-۳ موناکو در بازی اول یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بوروسیا دورتموند، دو گل به ثمر رساند.

تیم فرانسه
بین‌المللی با تیم ملی فرانسه در رده‌های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال، او اولین بازی خود را در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴ در رده زیر ۱۷ سال انجام داد و در دقیقه ۷۱ در بازی دوستانه مقابل اوکراین وارد زمین شد. که ۱-۰ پیروز شدند. با زیر ۱۹ سال، او برای بازی در مسابقات الیت راند برای مسابقات قهرمانی اروپا زیر ۱۹ سال ۲۰۱۶ انتخاب شد و اولین بازی خود را در ۲۴ مارس ۲۰۱۶ به عنوان شروع کننده در برابر مونته نگرو انجام داد که آنها ۱-۰ مونته نگرو را شکست دادند.

او در ۲۶ مارس اولین گل خود را برای تیم ملی در دقیقه ۹ مقابل دانمارک به ثمر رساند که با نتیجه ۴-۰ شکست خورد. مقابل صربستان در آخرین بازی دور رفت تک گل این دیدار را به ثمر رساند. در ۶ ژوئن، او بخشی از لیست نهایی برای شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا زیر ۱۹ سال ۲۰۱۶ در آلمان بود.

او که برای اولین بار در ۱۶ مارس ۲۰۱۷ به تیم بزرگسالان فرانسه دعوت شد، اولین بازی خود را در ۲۵ مارس در دقیقه ۷۸ بازی مقابل لوکزامبورگ در مقدماتی جام جهانی انجام داد.

طبق آمار یوفا، او جوانترین فوتبالیست در پنج دوره قهرمانی مهم اروپا شد که در قرن بیست و یکم حداقل ۱۴ گل در لیگ محلی به ثمر رسانده است و تنها ۱۸ سال و چهار ماه و ۹ روز سن دارد.

زین الدین زیدان، مربی رئال مادرید، در ژوئن ۲۰۱۷ با امباپه صحبت کرد تا او را متقاعد کند که با باشگاه سفیدپوشان امضا کند، با “جاه طلبی” مادریدیستاها برای تبدیل او به “بهترین بازیکن جهان”. برای استخدام او، مادرید با تیم هایی مانند لیورپول، آرسنال یا پاری سن ژرمن، باشگاه زادگاهش، رقابت می کند.

همچنین در زمینه اسپانسرینگ، این مهاجم جوان پیشنهاداتی دریافت کرد زیرا قراردادش با برند نایک در پایان سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد و آدیداس به او پیشنهاد داد که بابت آن پنج میلیون یورو در هر فصل دریافت کند و او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ تبدیل کند. برند آلمانی جلوتر از پل پوگبا و ۳.۵ میلیون سالیانه او.

من همیشه پی اس جی و تیم ملی را در اولویت خود قرار می دهم.
کیلیان امباپه
پاری سن ژرمن
سرانجام در ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ انتقال او به پاریس رسمی شد.

سن ژرمن با گزینه خرید اجباری در پایان فصل.

او اولین بازی خود را با تیم جدید خود در ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ با یک گل در پیروزی ۱-۵ مقابل اف سی متز انجام داد. قهرمان کوپه دو لا لیگ پس از شکست ۳-۰ تیم سابق خود موناکو.

قهرمان جهان
در ۱۷ می ۲۰۱۸ دیدیه دشان سرمربی تیم ملی او را در لیست ۲۳ نفره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داد و در ۱۵ جولای ۲۰۱۸ تیم کرواسی را شکست داد (۴-۲) و قهرمان جهان شد. ۲۰ سال بعد اولین قهرمانی خود در جام جهانی امباپه در این فینال یک گل به ثمر رساند.

او در پایان سال ۲۰۱۸ جام کوپا را برای بهترین بازیکن جهان زیر ۲۱ سال به دست آورد.

در سال ۲۰۱۹، او به جوانترین بازیکن تیم ملی فرانسه تبدیل شد که به سی بازی بین المللی رسیده و دوازده گل به ثمر رسانده است.

تبدیل شدن به یک بازیکن خوب باعث شد من زندگی عادی یک نوجوان عادی را از دست بدهم.
کیلیان امباپه
او جوان ترین بازیکنی بود که در ۲۰ سال و ۵ ماهگی ۱۰۰ گل حرفه ای به ثمر رساند.

او در سال ۲۰۲۰ با ارزش ۲۶۵ میلیون یورو گران ترین فوتبالیست جهان است.
سبک
فوتبالیست قوی و با استعدادی که از سنین پایین مهارت های خود را در زمین نشان داد. سبک بازی او با سرعت و چابکی مشخص می شود که به او اجازه می دهد از حریفان فاصله بگیرد و موقعیت های گلزنی ایجاد کند.

مهاجمی بسیار ماهر و دقیق با شوت خود، گل های بسیار مهمی را در سطوح مختلف مسابقات به ثمر رساند.

بازسازی
در ۲۱ می ۲۰۲۲، تمدید او با پاری سن ژرمن تا سال ۲۰۲۵ اعلام شد. این اعلام رسمی لحظاتی قبل از بازی مقابل متز بود که پی اس جی فصل خود را در لیگ ۱ با آن به پایان رساند. ، که خانه من است. امباپه گفت: “من می خواهم در پاری سن ژرمن بمانم زیرا می خواهم به کسب جام های زیادی برای شما ادامه دهم.” ساعاتی قبل از اعلام رسمی و خطاب به هواداران، این بازیکن به رئال مادرید اطلاع داد که با وجود قول به فلورنتینو پرز، تصمیم به تمدید و رد پیشنهاد سفیدپوشان گرفته است.

جام جهانی ۲۰۲۲
آرژانتین با پیروزی در فینال قطر ۲۰۲۲ مقابل فرانسه در روز یکشنبه ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در یکی از بهترین فینال های تا آن تاریخ قهرمان جهان شد. آلبی سلسته برتری داشت و در نیمه دوم با گل های مسی و آنخل دی ماریا ۲-۰ پیش افتاد. بازی حل شده به نظر می رسید، اما در آخرین مرحله امباپه به نظر می رسید که در دو دقیقه یک دبل به ثمر رساند و وقت اضافه را مجبور کرد. مسی در نیمه دوم وقت اضافه بار دیگر آرژانتین را پیش انداخت و امباپه در سه دقیقه باقی مانده باز هم از روی نقطه پنالتی به تساوی رسید. در ضربات پنالتی آرژانتین شکست نخورد و قهرمان جام جهانی شد.

صدای کیلیان امباپه

تلفظ

خلاصه
مهاجم فرانسوی پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه. او کار خود را با باشگاه موناکو در لیگ ۱ آغاز کرد و اولین بازی حرفه ای خود را در سال ۲۰۱۵ و در سن ۱۶ سالگی انجام داد. او که به سرعت و توانایی فنی اش شناخته می شود، عناوین متعددی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است و تنها در ۱۹ سالگی در جام جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ قهرمان جهان شد.

پالمارس
مسابقات قهرمانی کشور

لیگ ۱ – A. S. موناکو F. C. – فرانسه – ۲۰۱۶-۲۰۱۷

جام اتحادیه – پاریس سن ژرمن F. C. – فرانسه – ۲۰۱۷-۲۰۱۸

لیگ ۱ – پاریس سن ژرمن F. C. – فرانسه – ۲۰۱۷-۲۰۱۸

جام حذفی فرانسه – پاری سن ژرمن F. C. – فرانسه – ۲۰۱۷-۲۰۱۸

لیگ ۱ – پاری سن ژرمن – فرانسه – ۲۰۱۸-۲۰۱۹

سوپر جام فرانسه – پاریس سن ژرمن F. C. – فرانسه – ۲۰۱۸

سوپرکاپ فرانسه – پاری سن ژرمن F. C. – فرانسه – ۲۰۱۹

لیگ ۱ – پاری سن ژرمن F. C. – 2019-2020

جام حذفی فرانسه – پاری سن ژرمن اف سی – ۲۰۱۹-۲۰۲۰

جام اتحادیه – پاریس سن ژرمن اف سی – ۲۰۱۹-۲۰۲۰

سوپرکاپ فرانسه – پاری سن ژرمن F. C. – 2020

جام حذفی فرانسه – پاری سن ژرمن اف سی – ۲۰۲۰-۲۰۲۱

عناوین بین المللی

قهرمانی اروپا زیر ۱۹ سال – تیم ملی فرانسه – آلمان – ۲۰۱۶

جام جهانی فوتبال – تیم ملی فرانسه – روسیه – ۲۰۱۸

لیگ ملت ها – تیم ملی فرانسه – ایتالیا – ۲۰۲۱

لینک های مورد علاقه
یوتیوب:
ویدیوی کیلیان امباپه
اخبار:
کیلیان امباپه نیوز
فیلم های:
ویدیوهای بیشتر از کیلیان امباپه
تصاویر:
تصاویر کیلیان امباپه
*buscabiografias.com
مقاله: بیوگرافی کیلیان امباپه
نویسنده: ویکتور مورنو، ماریا ای. رامیرز، کریستین د لا اولیوا، استرلا مورنو و دیگران
وب سایت: Buscabiografias.com
آدرس اینترنتی: https://www.buscabiografias.com/biografia/verDetalle/10405/Kylian%20Mbappe
انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
آخرین به روز رسانی: ۲۰۲۳/۱۰/۱۰

Check Also

سردار آزمون بایر لورکوزن

بیوگرافی سردار آزمون ستاره فوتبال ایران +حواشی

شرح مختصر سردار آزمون Iranian Football Player نام انگلیسی : Sardar Azmoun متولد : ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *