۱۴ نکته طبیعی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

خانه به دوش – به دنبال درمان طبیعی یا جایگزین برای علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند.

سرماخوردگی

۱. بدانید چه زمانی علائم را درمان نکنید

باور کنید یا نه، آن علائم آزاردهنده‌ای که احساس می‌کنید بخشی از روند طبیعی بهبودی هستند – گواه این است که سیستم ایمنی در حال مبارزه با بیماری است. به عنوان مثال، تب روشی است که بدن شما در تلاش برای کشتن ویروس ها با ایجاد محیطی گرمتر از حد معمول است. همچنین، محیط گرم تب باعث می شود پروتئین های کشنده میکروب در خون شما سریعتر و موثرتر گردش کنند. بنابراین اگر یک یا دو روز تب متوسط را تحمل کنید، ممکن است در واقع سریعتر خوب شوید.

سرفه یکی دیگر از علائم مولد است. راه‌های تنفسی شما را از مخاط غلیظی که می‌تواند میکروب‌ها را به ریه‌ها و بقیه بدن شما منتقل کند، پاک می‌کند.

حتی آن گرفتگی بینی بهتر است به صورت خفیف درمان شود یا اصلاً درمان نشود. یک داروی ضد احتقان، مانند سودوافدرین، جریان خون به رگ های خونی بینی و گلو را محدود می کند. اما اغلب شما خواهان افزایش جریان خون هستید زیرا باعث گرم شدن ناحیه عفونی می شود و به ترشحات کمک می کند تا میکروب ها را از بدن شما خارج کنند.

۲. بینی خود را اغلب (و به روش صحیح) باد کنید

مهم است که هنگام سرماخوردگی بینی خود را به طور منظم باد کنید نه اینکه مخاط را به داخل سر خود بخرید. اما وقتی به شدت دمید، فشار می تواند خلط حامل میکروب را به مجرای گوش شما برگرداند و باعث گوش درد شود. بهترین راه برای باد کردن بینی: یک انگشت را روی یکی از سوراخ های بینی فشار دهید در حالی که به آرامی باد می کنید تا دیگری پاک شود.

۳. بینی گرفتگی را با آب نمک گرم درمان کنید

شستشو با آب نمک به از بین بردن احتقان بینی کمک می کند و همچنین ذرات ویروس و باکتری ها را از بینی شما پاک می کند. در اینجا یک دستور العمل محبوب وجود دارد:

۱/۴ قاشق چایخوری نمک و ۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین را در ۸ اونس آب مقطر، استریل یا قبلاً جوشانده مخلوط کنید. از یک سرنگ لامپ یا کیت شستشوی بینی برای ریختن آب به داخل بینی استفاده کنید. یک سوراخ بینی را با فشار ملایم انگشت نگه دارید در حالی که مخلوط نمک را به سوراخ بینی دیگر بریزید. بگذارید آب آن گرفته شود. دو تا سه بار تکرار کنید، سپس سوراخ دیگر بینی را درمان کنید.

۴. گرم و آرام بمانید

گرم ماندن و استراحت هنگامی که برای اولین بار دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوید به بدن شما کمک می کند تا انرژی خود را به سمت نبرد ایمنی هدایت کند. این نبرد به بدن مالیات می زند، پس با استراحت کمی به آن کمک کنید.

۵. غرغره کنید

غرغره می تواند گلودرد را مرطوب کرده و تسکین موقتی به همراه داشته باشد. با نصف قاشق چایخوری نمک حل شده در ۸ اونس آب گرم، چهار بار در روز غرغره کنید.

برای کاهش غلغلک در گلو، غرغره قابض مانند چای حاوی تانن را امتحان کنید تا غشاها سفت شوند. یا از غرغره غلیظ و چسبناکی که با عسل یا عسل مخلوط با سرکه سیب درست شده است استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری برگ تمشک یا آب لیمو را در دو فنجان آب داغ دم کنید. با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط قبل از غرغره در دمای اتاق خنک شود.

۶. مایعات داغ بنوشید

هنگامی که به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا هستید باید مایعات زیادی بنوشید تا از کم آبی بدن شما جلوگیری کند و به شل شدن مخاط کمک کند. مایعات داغ مانند چای یا سوپ مرغ، به ویژه برای تسکین احتقان بینی و تسکین غشاهای ملتهب ناراحت کننده ای که بینی و گلو شما را پوشانده اند، مفید هستند.

۷. دوش بخار بگیرید

گرما و رطوبت حاصل از دوش بخار می‌تواند مجرای بینی شما را مرطوب کند و به آرامش شما کمک کند. اگر به دلیل آنفولانزا سرگیجه دارید، در حالی که روی صندلی نزدیک آن نشسته اید، دوش بخار بگیرید و حمام اسفنجی بگیرید. یک بخارساز خنک در نزدیکی تخت یا کاناپه شما تأثیر مشابهی دارد.

۸. از مرهم زیر بینی خود استفاده کنید

یک مالش کوچک مرهم منتوله در زیر بینی می تواند به باز کردن مجاری تنفسی و تسکین پوست تحریک شده در پایه بینی کمک کند. منتول، اکالیپتوس و کافور همگی دارای مواد بی حس کننده ملایمی هستند که ممکن است به تسکین درد ناشی از مالیدن خام بینی کمک کنند. با این حال، آن را فقط در بیرون یا زیر بینی خود قرار دهید، نه داخل بینی.

۹. بسته های گرم یا سرد را در اطراف سینوس های پر احتقان خود بمالید

دما یا دما کار می کند. می توانید بسته های گرم یا سرد قابل استفاده مجدد را از داروخانه خریداری کنید یا خودتان آن را تهیه کنید. می توانید با برداشتن یک حوله مرطوب و حرارت دادن آن به مدت ۵۵ ثانیه در مایکروویو گرما را اعمال کنید (ابتدا دما را تست کنید تا مطمئن شوید خیلی گرم نیست.) یک کیسه کوچک نخود فرنگی یخ زده به خوبی یک بسته سرد عمل می کند.

۱۰. با یک بالش اضافی زیر سر خود بخوابید

بالا بردن سر به رفع گرفتگی مجاری بینی کمک می کند. اگر زاویه خیلی نامناسب است، سعی کنید بالش ها را بین تشک و فنرهای جعبه قرار دهید تا شیب تدریجی ایجاد کنید.

۱۱. مگر در موارد لزوم پرواز نکنید

هیچ فایده ای ندارد که به سیستم تنفسی فوقانی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته اید، استرس اضافه کنید، و این همان کاری است که تغییر فشار هوا انجام می دهد. پرواز با احتقان سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند به طور موقت به پرده گوش در نتیجه تغییرات فشار در هنگام برخاستن و فرود آسیب برساند. اگر مجبور به پرواز هستید، از یک ضداحتقان استفاده کنید و یک اسپری بینی همراه خود داشته باشید

برای استفاده درست قبل از برخاستن و فرود. جویدن آدامس و بلع مکرر نیز می تواند به کاهش فشار کمک کند.

۱۲. غذاهای مبارزه کننده با عفونت بخورید

در اینجا چند غذای خوب برای خوردن در هنگام مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا آورده شده است:

موز و برنج برای تسکین ناراحتی معده و مهار اسهال
غذاهای حاوی ویتامین C مانند فلفل دلمه ای
زغال اخته اسهال را مهار می کند و سرشار از آسپرین طبیعی است که ممکن است تب را کاهش دهد و به کاهش درد کمک کند.
هویج که حاوی بتاکاروتن است
فلفل قرمز ممکن است سینوس ها را باز کند و به تجزیه مخاط در ریه ها کمک کند
زغال اخته ممکن است به جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به سلول های پوشاننده مثانه و مجاری ادرار کمک کند
خردل یا ترب کوهی ممکن است به تجزیه مخاط در مجرای هوا کمک کند
پیاز حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است به بدن در پاکسازی برونشیت و سایر عفونت ها کمک کند
چای سیاه و سبز دارای کاتچین است، یک ماده شیمیایی گیاهی که ممکن است اثرات آنتی بیوتیکی و ضد اسهالی طبیعی داشته باشد.

۱۳. گیاهان و مکمل ها

افراد بیشتری برای رهایی از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا به این محصولات روی می آورند. اما شواهد علمی متفاوت است. این چیزی است که ما می دانیم.

ویتامین C. در حالی که به نظر نمی رسد در بیشتر افراد از سرماخوردگی جلوگیری کند، برخی مطالعات نشان می دهد که ویتامین C می تواند سرماخوردگی را تا حدود یک روز یا بیشتر کوتاه کند. مطالعات دیگر هیچ تاثیری را نشان نمی دهد.

اکیناسه. باز هم، برخی از مطالعات فواید متوسطی را نشان دادند، کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی طول و شدت علائم سرماخوردگی، اما برخی دیگر هیچ کدام را پیدا نکردند. کارشناسان می گویند که این می تواند به این دلیل باشد که انواع مختلف این گیاه آزمایش شده است.

فلز روی. بر اساس بررسی ۱۵ مطالعه، مصرف این ماده معدنی، چه به صورت شربت یا قرص قرص، در چند روز اول سرماخوردگی ممکن است بدبختی شما را کاهش دهد. با این حال، برخی دیگر هیچ سودی نشان نمی دهند، که ممکن است تا حدی به دلیل فرمول های مختلف روی مورد مطالعه باشد.

سنجد. وقتی صحبت از آنفولانزا می شود، یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف یک فرمول خاص از عصاره سنجد چهار قاشق غذاخوری در روز به مدت ۳ روز تعداد روزهای علائم را به نصف کاهش می دهد.

سیر. اعتقاد بر این است که مانند تعدادی از مکمل های دیگر، سیر سیستم ایمنی را تحریک می کند. در حالی که شواهدی وجود دارد که خوردن روزانه آن ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد، ثابت نشده است که به مبارزه با آن کمک کند.

جینسینگ این ریشه ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پیشگیری یا درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که فرمول خاصی از جینسینگ آمریکای شمالی، زمانی که برای چند ماه در طول فصل آنفولانزا مصرف شود، خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش می دهد و علائم را کاهش می دهد. گونه دیگری از جینسینگ آسیایی نیز ممکن است محافظت ارائه شده توسط واکسن آنفولانزا را افزایش دهد.

اندروگرافیس. مطالعات روی این گیاه، که «خارجستان هندی» نیز نامیده می شود، نشان می دهد که به نظر می رسد علائم سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، حداقل زمانی که در عرض ۳ روز از شروع شروع شود.

کارشناسان می گویند درمان های طبیعی سرماخوردگی و آنفولانزا تقریباً بی خطر به نظر می رسند – حداقل زمانی که در دوزهای معمولی توسط بزرگسالان سالم برای دوره های کوتاه مصرف شوند. اما قبل از مصرف هر گونه گیاه، مکمل یا ویتامین با پزشک خود صحبت کنید. این امر به ویژه در صورتی که باردار هستید، بیماری پزشکی دارید، یا از داروها یا مکمل‌های دیگری استفاده می‌کنید که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود، بسیار مهم است.

همچنین، قبل از دادن آنها به کودک، با پزشک اطفال خود مشورت کنید. بیشتر مکمل‌های جایگزین در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند، بنابراین نمی‌دانیم که آیا آنها مؤثر و بی‌خطر هستند یا خیر.

۱۴. آن را برای خود نگه دارید

در حالی که از خود مراقبت می کنید، مراقب باشید که میکروب های سرماخوردگی و آنفولانزا را به دیگران منتقل نکنید. هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با دستمال یا آستین خود بپوشانید. و دست های خود را اغلب با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید. اگر نمی توانید به سینک برسید، دست های خود را کاملا با یک ضدعفونی کننده الکلی بمالید.

به یاد داشته باشید که بیماری های جدی مانند عفونت های سینوسی، برونشیت، مننژیت، گلودرد استرپتوکوکی و آسم می توانند شبیه سرماخوردگی باشند. اگر علائم جدی دارید یا به نظر نمی رسد که بهتر نشده اید، با پزشک خود تماس بگیرید.

Check Also

کم آبی بدن

 کم آبی بدن: دلایل، علائم و روش‌های پیشگیری

خانه به دوش – کم آبی بدن یک مشکل رایج است که هنوز هم اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *