فواید ورزش با معده خالی

هیچ کس شک ندارد که ورزش منظم برای سلامتی ما چه جسمی و چه روانی مفید است. با این حال، ما تمایل داریم از خود بپرسیم که چه نوع تمرینی بهتر یا موثرتر است، هر چند وقت یکبار یا در چه زمانی از روز تمرین کنیم. امروز ما روی این جنبه آخر، به ویژه روی انجام ورزش با معده خالی تمرکز می کنیم. اگر مزایای این عمل را نمی دانید، در اینجا آنها را برای شما می گذاریم!

ورزش
سریع یا نه؟
روزه داری متناوب همچنان پیروانی پیدا می کند، زیرا این باور وجود دارد که ساعت های بسیار زیاد بدون غذا خوردن، بدن ما را سم زدایی می کند. این روند با انجام ورزش با معده خالی به عنوان روشی برای سوزاندن بیشتر چربی و در نتیجه کاهش وزن به این روند پیوسته است.
در اینجا باید توقف کنیم و در مورد دلایل روزه گرفتن یا ورزش کردن فکر کنیم. هدف ما هر چه باشد، محدود کردن مصرف غذا تا حد عدم وجود، هرگز سالم نیست. اگر می خواهید وزن کم کنید، فقط به دنبال کمبود کالری باشید. یعنی بیشتر از آنچه مصرف می کنید کالری مصرف کنید و با ورزش منظم به راحتی می توانید به آن دست پیدا کنید.

از سوی دیگر، بدن ما از قبل دارای اندام هایی است که هدف خاص آنها دفع سموم از بدن است. این در مورد کبد است که خون را تصفیه می کند و تمام مواد زائد و مضری را که حمل می کند از بین می برد. کلیه ها نیز به نوبه خود خون را فیلتر می کنند و تمام مواد زائد وارد ادرار می شوند. برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن عملکرد آن و بروز بیماری ها، کافی است از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها، سبزیجات و حبوبات پیروی کنید.

اگر هدف از انجام ورزش با معده خالی بهبود عملکرد ورزشی است، پس علاقه مندید بدانید که به اصطلاح روزه استراتژیک وجود دارد. این شامل سه یا چهار ساعت فاصله بین آخرین وعده غذایی و تمرین است. این زمان برای به دست آوردن مزایای داشتن معده خالی کافی خواهد بود. اما اینها دقیقا چیست؟

فواید ورزش با معده خالی
بسیج چربی
بدن ما هورمون های زیادی تولید می کند. یکی از آنها کورتیزول است که علاوه بر ظاهر شدن در شرایط بسیار استرس زا، در تمرینات طولانی و شدید و روزه داری نیز ظاهر می شود. این می تواند چربی انباشته شده را بسیج کند و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و همچنین اسیدهای آمینه ماهیچه ها را تجزیه کند. از آنجایی که این میزان در اول صبح در بالاترین حد خود قرار دارد، انجام ورزش با معده خالی مصرف چربی را افزایش می دهد.

کاهش سطح انسولین در خون
یکی دیگر از هورمون های دخیل، انسولین است که در هنگام مصرف کربوهیدرات ها یا محصولات قندی توسط لوزالمعده ترشح می شود. از آنجایی که هر دو سطح گلوکز خون را تحریک می کنند، انسولین به آن اجازه می دهد تا وارد سلول ها شود تا به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا منبع اصلی انرژی برای بدن ما است. اگر کربوهیدرات وجود نداشته باشد، انسولین ظاهر نمی شود، و بنابراین، از منابع دیگر برای به دست آوردن انرژی استفاده می شود.

افزایش هورمون رشد
در نتیجه موارد فوق، اگر انسولین وارد عمل نشود، هورمون های دیگری که به ما کمک می کنند فعال باشیم، وارد عمل می شوند. از جمله آنها هورمون رشد یا GH است. این به بدن ما کمک می کند تا بافت عضلانی ایجاد کند، کیفیت ساختار استخوان را بهبود بخشد و چربی بسوزاند.

از چه زمانی شروع به کاهش چربی کنیم؟
از آنجایی که چربی سوزی یک نکته مشترک در میان فواید مختلف ورزش با معده خالی است، باید بدانید که از همان دقیقه اول تمرین رخ نمی دهد. بلکه کاملا برعکس! تخلیه ذخایر گلیکوژن عضلانی به زمان نیاز دارد، به ویژه بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از شروع ورزش.

اما علاوه بر این، باید شدت متوسطی داشته باشد. هنگام انجام تمرینات با شدت بالا مانند HIIT، کاهش گلیکوژن در ابتدای جلسه اتفاق می افتد. متعاقباً و برای حفظ نیاز فیزیکی بالا، از پروتئین ها استفاده می شود که باعث کاتابولیزاسیون می شود. در آن، بدن شروع به تغذیه از خود می کند و از پروتئین استفاده می کند که منجر به از دست دادن توده عضلانی می شود. و این هرگز هدف نیست!

اگر به انجام ورزش با معده خالی فکر می کنید، به خاطر داشته باشید که عدم تمرین می تواند باعث سرگیجه یا افزایش میل شما به خوردن بعد از جلسه شود. همچنین، اگر به دلایلی قانع نشدید، به یاد داشته باشید که مهم این است که بتوانید برخی از فعالیت ها را به طور منظم انجام دهید. برای رسیدن به این هدف، در وب‌سایت Olimfit، روال‌های مختلفی دارید تا انگیزه خود را حفظ کنید. می توانید آن ها را خودتان در منزل درست کنید یا در کلاس های آنلاین ما شرکت کنید. آموزش با شرکت به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید!

Check Also

ورزش زنان

زنان جوان ورزش را پس‌انداز کنند

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا دریافته‌اند که زنان می‌توانند مزایای ورزش را در دهه ۲۰ زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *