بهترین رژیم غذایی سالم برای تقویت بدن و تناسب اندام

زمانی که به رژیم غذایی برای تقویت بدن فکر می کنیم، معمولاً عادات غذایی محدود کننده ای در ذهن داریم. اما حقیقت این است که بدن برای انجام موثر تمام وظایف خود به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد. بنابراین، اگر چیزی که به دنبال آن هستید، بدنی شاداب تر، با انرژی بیشتر، زیباتر و عملکرد بهتر است، باید آن را به درستی تغذیه کنید. ما لیستی طولانی از غذاها و چند ترفند برای رسیدن به اهداف خود را پیشنهاد می کنیم.

رژیم غذایی

خانه به دوش – ترفندهایی که رژیم غذایی شما را راحت تر می کند. رژیم غذایی شما نه تنها باید شامل غذاهای خاصی باشد، بلکه خوب است که این نکات را در نظر داشته باشید. اینها عاداتی هستند که باید برای تشویق به مصرف آنچه که باید بخورید و اجتناب از زیاده‌روی‌های ناسالم اجرا کنید.

وعده های غذایی را کنترل کنید: مقدار معقول غذا را در بشقاب خود قرار دهید و سعی کنید آن را تکرار نکنید. بدن در ابتدا تمایل دارد بیش از آنچه نیاز دارد درخواست کند، اما اگر برای چند دقیقه از خوردن دست بکشید، متوجه می شود که قبلاً به آن غذا داده اید و اضطراب متوقف می شود.
بشقاب هایی با اندازه متوسط ​​یا کوچک انتخاب کنید، به این ترتیب درک خود را فریب خواهید داد.
اگر مجبورید بیرون غذا بخورید و می توانید این کار را انجام دهید، بهتر است غذای خود را بیاورید.
هر زمان که وقت دارید در خانه بپزید یا به دنبال رستوران های مورد اعتماد باشید که در آن از چربی ها و غذاهای نان یا سرخ شده سوء استفاده نکنند.
الکل را حذف کنید.
ورزش را به عنوان مکملی برای رژیم غذایی خود انجام دهید تا لحن خود را افزایش دهید.
هرگز صبحانه را حذف نکنید.

غذاهای رژیمی برای تقویت و تقویت بدن شما

غلات
اگر علاوه بر گنجاندن مواد غذایی در رژیم غذایی خود برای تقویت تن، غلات عالی هستند. آنها حاوی کربوهیدرات های زیادی هستند که انرژی لازم را برای تمرین فراهم می کنند و همچنین سرشار از مواد مغذی هستند. از بهترین ها می توان به دانه های جو دوسر اشاره کرد.

تخم مرغ
یک تخم مرغ حاوی ۷۰ کالری، ۱۳ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مقدار زیادی ویتامین D است. آنها به ریکاوری ماهیچه ها کمک می کنند و به ده ها روش مختلف قابل پخت هستند.

سبزیجات
کلم بروکلی، اسفناج، شاتوت، لوبیا سبز، کاهو بره، روکولا… سبزیجات برگ سبز و سبزیجات چلیپایی ویتامین های زیادی و مقدار زیادی فیبر غذایی را تامین می کنند. مطمئن شوید که مقدار زیادی از آنها می خورید.

سیب
سیب سرشار از مواد مغذی و طعمی عالی، در تمام طول سال در دسترس است، فروکتوز تولید می کند، سیر کننده است و بی جهت نیست که به عنوان «میوه زیبایی» شناخته می شود. همیشه یکی را در کیف یا کوله پشتی خود حمل کنید.

گوشت پرنده
گوشت مرغ و بوقلمون حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز است. به همین دلیل به نظر می رسد که بسیاری از متخصصان تناسب اندام تنها با مرغ زنده می مانند. در مورد شما، فقط گوشت گاو و خوک را با مرغ در رژیم غذایی خود جایگزین کنید تا لطیف شود.

چربی های سالم
چربی به بدن کمک می کند تا چندین عملکرد خود را انجام دهد. نه تنها کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند، بلکه به جذب ویتامین های محلول در چربی مانند A، D، E و K کمک می کند. علاوه بر این، نقش مهمی در تنظیم حرارتی بدن دارد.

همانطور که می بینید، بدن برای ادامه عملکرد به چربی نیاز دارد، اما همه چربی ها معتبر نیستند. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی امگا ۳ است، آن را در مغزها و ماهی های چرب خواهید یافت. این اسید به عنوان یک ضد التهاب و همچنین برای سیستم ایمنی ضروری است.

روغن زیتون همچنین یک چربی سالم است که برای تقویت آن نباید از رژیم غذایی شما غایب باشد. از آن به صورت خام برای تهیه سالاد استفاده کنید و از سس های فرآوری شده با محتوای قند بالا اجتناب کنید. نمک اضافی نیز بهترین نیست.

آب
آب در رژیم غذایی شما برای تقویت و در واقع در تمام جنبه های زندگی شما ضروری است. بدن انسان از سه چهارم آب تشکیل شده است. ما به طور مداوم آب از دست می دهیم (و به طور طبیعی، از طریق ادرار و غدد عرق). ما باید آن مایع را جایگزین کنیم و بهترین راه این است که بین یک و نیم تا دو لیتر آب در روز بنوشیم. آبرسانی حیاتی است.

چه زمانی غذا بخورید تا رژیم تقویت کننده شما موثر باشد
مطالعاتی وجود دارد که اطمینان حاصل می کند که مصرف کربوهیدرات ها قبل یا بعد از تمرین، در پنجره ای که دو ساعت قبل یا بعد از تمرین را پوشش می دهد، ایده خوبی است. همچنین توصیه می شود که چربی ها را به صبحانه اضافه کنید، نه فقط کربوهیدرات ها. بنابراین معده در مدت زمان کوتاهی نیازی به غذا نخواهد داشت. بهتر است شام را سبک و چند ساعت قبل از خواب تهیه کنید تا به کیفیت خواب آسیب نرساند.

 

Check Also

کم آبی بدن

 کم آبی بدن: دلایل، علائم و روش‌های پیشگیری

خانه به دوش – کم آبی بدن یک مشکل رایج است که هنوز هم اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *